عضو شورای شهر بندرعباس در یکصد و بیست و نهمین جلسه خواستار شد: ورود دستگاه‌های امنیتی به فساد مالی اطرافیان شهردار

در یکصد و بیست و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس برخی از فساد های اطرافیان شهردار و دخالت های افراد خارج از مجموعه شهرداری بندرعباس در جا به جایی نیروهای زبده و با تجربه مورد بحث قرار گرفت.

مرتضی سلیمانی: بعد از لغو متوالی سه جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس ، یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر با حضور اعضا و شهردار بندرعباس در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

اسماعیل بواشه عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور این جلسه گفت: فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین( ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کف آن حضرت را به تمام عاشقان و مریدان آن حضرت تسلیت می‌گویم و امیدوارم، ما رهروان راستین حضرتش در دفاع از حق و عدالت باشیم.
وی افزود : بار دیگر ملت غیور ایران با حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری حماسه‌ی دیگری آفریدند و توانستند نقشه‌های ، دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب کنند.

بواشه اظهار داشت :به جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب نیز توصیه می‌کنم با توکل به خداوند رحمان به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامه ی راه شهید رئیسی از تمام ظرفیت‌های فراوان کشور، برای آسایش مردم و برای پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.”
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : لازم است به چند نکته‌ی مهم مرتبط به شهرداری من باب گوشزد و تذکر به شهردار محترم به آن اشاره کنم.

تبعیض های غرض آلود دامن گیر شهرداری بندرعباس

در چند ماه اخیر رویدادهایی در شهرداری بندرعباس حادث شده که قصه‌ی آن بر سر دیوار هر بازاری نقل است و آنچنان قباحت آن ریخته است که آشکارا بین پرسنل و حتی خارج از مجموعه‌ی شهرداری نیز دهان به دهان می‌شود.
با دخالت برخی از افراد و با فشار بر شهردار و گروکشی، بسیاری از نیروهای زبده و کارکشته‌ی شهرداری با اعمال فشار بعضی از اعضای شورای شهر از سمت‌های سازمانی بر کنار می‌شوند،این تغییرات در سطوح مختلف نیز انجام می‌شود.
از مدیران بالادستی شهرداری تا مدیران میانی و حتی رده‌‌های کارشناسی نیز از تطاول و دست درازی آقایان مصون نمانده و آنها با ابزارهای فشاری که بر شهردار دارند، حتی محل خدمت جدید پرسنل شهرداری بندرعباس را نیز خود انتخاب و بر شهردار تحمیل می‌‌کنند.
حال آنکه؛ انتصابات و عزل و نصب وظیفه قانونی شهردار است هیچ شکی نیست ، اما اگر دخالت اعضای شورا در انتصاب، جایگزینی و جابجایی پرسنل شهرداری از منظر قانونی تخلف و جرم محسوب می‌شود. چرا بعضی از اعضای شورا از این موضوع مستثنی هستند و هر انتصاباتی که انجام میشود باید پرسنل خدوم شهرداری نمیدانم چگونه بگویم شرمسارم ، عذرمیخواهم اول سر خم کند ، با عضو شورا صحبت کند و اگر رضایت داد باید حکم ایشان صادر شود ، آیا شأن و جایگاه مدیران شهرداری اینست ؟؟؟ آقای شهردار آیا شعار انصاف و عدالت در شهرداری این بود ؟؟؟؟
آیا این موضوع سبب سرخوردگی ، بی انگیزگی افرادی توانمند، با سابقه و متخصص که سال‌ها زحمت کشیده‌اند و سرمایه های انسانی شهرداری بندرعباس محسوب می‌شوند نخواهد شد؟
متأسفانه جابجایی‌های اشاره شده، هیچکدام بر اساس شایسته سالاری و تخصص نبوده که همه این اتفاقات ناشی از ضعف مدیریتی و ناتوانی شهردار در مدیریت شهری و ترس از عده ای افراد خاص می باشد .
تکریم پرسنل در شهرداری بندرعباس متأسفانه به فراموشی سپرده شده است ، بالاخص بانوان شاغل در شهرداری که بعضاً مورد بی احترامی قرار میگیرند ، که اگر نیاز شد می‌توانم برای‌شان مصداق هم بیاورم …!
وقاحت تا آن اندازه است که حتی به دبیرخانه شورای اسلامی شهر هم متأسفانه سرایت کرده و این افراد بدین جهت که از فلان مدیر و یا کارکنان شهرداری خوششان نمی‌آید نه تنها اقدام به جابجایی‌اش می‌کنند بلکه محل خدمت جدیدش را نیز مشخص می‌کنند!
برخی را به سایت زباله، آرامستان، پسماند و … بدون در نظر گرفتن کرامت، حرمت، شان، تخصص و کارآمدی این افراد می‌فرستند.
و این یک تبعیض غرض آلود است که دامن‌گیر شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس شده است.

دستگاه‌های امنیتی به فساد مالی اطرافیان شهردار ورود کنند

اسماعیل بواشه عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در بخش دیگری از نطق خود گفت: شائبه فساد گسترده مالی و … در نزدیکان و افراد منتسب به شهردار در داخل و خارج از شهرداری دیگر موضوع قابل اشاره است.
علیرغم شائبه تخلف نزدیکان، متاسفانه هیچ ترتیب اثر قانونی از سوی شهرداری به اتهام انتسابی آنان داده نشده و قضیه مکتوم و لاپوشانی شده است.
لازم است در این موارد خاص دستگاه‌های امنیتی ، بازرسی استان ، دیوان محاسبات ، ورود و با قاطعیت با افراد متخلف بدون مماشات از هر طیف و وابستگی سیاسی که باشد، برخورد قانونی را انجام دهند.
آیا اگر یکی از پرسنل یا نزدیکان مدیران شهری و کارگران زحمتکش تنظیف و فضای سبز شهرداری بندرعباس بدون هیچ پشتوانه سیاسی چنین تخلفاتی مشابه را مرتکب شده بود، چگونه رفتاری با او می‌شد؟ نمونه بارز آن برخورد زشت با پرسنل محترم سازمان فرهنگی ورزشی بود که سالهای قبل اتفاق افتاد .

سازمان فرهنگی ورزشی در ضعیفت ترین حالت ممکن

سازمان فرهنگی ورزشی با مدیریت بسیار ضعیف جناب جهانداری حرف برای گفتن زیاد است، مدیری که شاید میتوان گفت از ضعیف ترین مدیران طول تاریخ شهرداری محسوب می شود علیرغم نتایج و عملکرد ضعیف در زمینه های مختلف فرهنگی ، ورزشی و ناتوان از انجام مأموریت های این سازمان و صرف هزینه های هنگفت میلیاردی و بی حساب وکتاب از پول مردم در تیم فوتبال شهرداری در لیگ دو همراه با نتایج ضعیف نه تنها استعفاء نمیدهد و عزل هم نمیشود بلکه گستاخ تر هم میشود .
آیا در شهرداری بندرعباس با اینهمه ظرفیت نیرویی نیست که سکان مدیریت این سازمان را بعهده بگیرد که باید از نیروی وارداتی ضعیف و ناتوان خارج از مجموعه استفاده شود؟

انتصاب نیروهای شرکتی در سمت‌های مدیریتی

تخلف محرز در انتصابات نیروهای شرکتی دیگر موضوعی است که با سفارش برخی از اعضاء و وابستگان آنها و افراد نزدیک به شهردار انجام می شود .
گماشتن افراد شرکتی و دادن پست‌هایی در حد شهردار ناحیه ، مدیر قسمت و سایر پست ها به نور چشمی ها چه توجیهی به جز شائبه رفتارهای سیاسی ، انتخاباتی یا خوش خدمتی هایی که در ایام انتخابات مجلس انجام شده می توان در ذهن تصور کرد؟
نیرویی با ۳ سال سابقه که از بدو ورود نیز نیروی شرکتی بوده اما در کمترین زمان بعد از تبدیل وضعیت بعنوان معاون یکی از سازمان های شهرداری منصوب شده است.
حال آنکه با وجود نیروهای رسمی چرا و بر چه اساس و معیاری نیروهای شرکتی می توانند حائز پست‌های مدیریتی در شهرداری‌ها باشند.آیا این اجحاف در حق مدیران باسابقه و توانمند نیست؟؟
متأسفانه ، با وجود تذکرات داده شده به شهردار در چندین نوبت اما حاضر نشدند اصلاح کنند تا جدیداً استانداری ورود کردند که جادارد ضمن تشکر از مدیرکل امورشهری در این زمینه درخواست دارم در صورت محرز شدن تخلفات ضمن برخورد قانونی ، گزارش نتایج رسیدگی و از روند پرونده تخلفات اعضای شورای شهر را مطلع نمایند.
متأسفانه عدم توجه و پیگیری صحیح و بموقع بخش های نظارتی شهرداری سبب حیف و میل شدن اموال متعلق به مردم و بدنبال آن هزینه های زیادی برای شهرداری و پرسنل خدوم داشته است.

احمدکناری نژاد: تزریق بی انگیزگی و نا امیدی به پرسنل شهرداری بندرعباس

احمد کناری نژاد دیگر عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و نهمین جلسه رسمی شورای شهر گفت :بی‌تردید اسم امام حسین (ع) و یارانش در تاریخ بشریت یک نام ماندگار است. آنها با دست خالی از منظر عده و عدد با لشکر تا بن دندان مسلح عمر سعد، ابن زیاد و یزیدیان جنگیدند و درس آزادگی، شهامت، ایثار، ظلم ستیزی، مقاومت، پایداری به بشریت دادند.
وی افزود: جمعه گذشته مردم ایران یک‌بار دیگر ثابت کردند که پای شجره‌ی طیبه انقلاب اسلامی ایران برای همیشه ایستاده‌اند و ولایت‌مدارانه تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی کردند. حماسه‌ی حضور مردم چون پتکی بر دهان ضد انقلاب و دشمنان ایران اسلامی بود.
مردم در یک انتخابات فراگیر با حضورشان دکتر پزشکیان را به عنوان رییس جمهور انتخاب کردند و این انتخابات محصول رهبری خردمندانه‌ای مقام عظمای ولایت بود که باز در پیچ تندی از تاریخ انقلاب، ما را به سلامت عبور دادند.
احمد کناری نژاد عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر سازمانی است و شهردار به عنوان مدیری که ۶ هزار نیرو دارد باید انصاف را رعایت کند.
وی گفت: آقای شهردار پرسنل توقع دارند که از آنها حمایت کنید و این اتفاق تا به امروز نیافتاده است و برای شما میز و صندلی اهمیت بیشتری دارد و حتی برای جابه جایی یکی از مدیران گفته اید ، من تحت فشارم و مجبور به جابجایی شده ام.
کناری نژاد خطاب به شهردار افزود: نمی شود که شما از ظرفیت خدمتی پرسنل تمام بهره برداری را در زمان ضرورت و نیاز داشته باشید و کارتان که تمام شد به خاطر فشار بعضی افراد از مدیران و پرسنل باتجربه و کارآزموده حمایت نکنید.
وی گفت: این تضاد وجود داردکه شما نسبت به نیروهای جدیدی که وارد شهرداری شده اند ، آنهم با عملکرد ضعیفشان همچنان از آنان حمایت می کنید ، اما نسبت به پرسنل قدیمی که تاثیر گذار هستند و سالیان زیاد به مردم خدمت کرده اند و بعد از شما هم حضور دارند بی تفاوت هستید و این عدم حمایت شما آنها را بی انگیزه کرده است.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: پرسنل شهرداری از شما گلایه مند هستند و امید و انگیزه یی برای ادامه خدمت ندارند و این تضاد به خاطر وجود نیروهایی است که شما از بیرون آورده اید.
کناری نژاد گفت: این خلاف قانون است که همکاران ما در شورای شهر به شما فشار بیاورند و در جابجایی پرسنل شهرداری دخالت نمایند و حتی در محل خدمت جدیدشان تصمیم گیرنده باشند .

منافع مردم را فدای منفعت خودشان کرده‌اند
عده‌ای از اعضای شورای شهر بندرعباس با سیاست اشتباه، وظیفه‌ی ذاتی خود که نظارت بر عملکرد مناسب و درست شهرداری است از یاد برده و با دخالت در عزل و نصب‌ها عملاً وارد بازی خطرناکی شده‌اند که حیثیت خود و شهردار و مجموعه‌ی شهرداری را زیر سئوال برده‌اند.
آنها با آتو گرفتن از شهردار و فشار بر او مدیرانی که با آنها هم‌سو نبودند را از کار بر کنار کرده و عوامل خود یا بهتر بگویم افراد دست نشانده خود را به هیچ پشتوانه‌ای قانونی، تخصصی و کارآمدی به کار گماشته‌اند.تا جایی که کسانی همچون مدیران زبده و کارکشته که سال‌ها در پست‌های مدیریتی کارآزموده شده به حاشیه رانده و عملاً شهردار را ملعبه خود قرار داده‌اند.
دخالت در امور اجرایی شهری و عزل و نصب‌ها جزو وظایف شورا نیست و از منظر قانونی امری خلاف قانون است. اما شهردار به نزدیکانش اختیار تام برای انجام کارها داده است و از طرفی در نزد برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس ضعف از خود نشان داده و از ترس بر ملا شدن نقاط ضعفش و افتادن تشت رسوایی‌اش از بام به خواسته‌های نامعقول آنان تن در می‌دهد!
گماردن نیروهای ناکارا و بله قربان‌گو و راندن نیروهای کارآمد به حاشیه به مثابه؛ سپردن کارهای بزرگ به آدم‌های کوچک و کارهای کوچک به آدم‌های بزرگ است که سبب بی انگیزگی این افراد می شود.
دو سوی داستان، منافع مردم را فدای منفعت خودشان کرده‌اند. اوضاعی که اگر ادامه پیدا کند بی‌شک به ضرر شهروندان تمام خواهد شد. وی در پایان گفت : بنده از همه اعضا خواهش می کنم جایگاه و شان شورا را حفظ کنند.
بیایید دست از منفعت طلبی خرد بر دارید و به منفعت جمعی بیاندیشید و دست از گرو کشی بر دارید و اعتماد مردم به خودتان را محترم بشمارید تا پای حساب کشی نیامده‌اید!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا