از مرغ و جوجه‌های کاخ گلستان تا فروش شاسی بلندهای استانداری هرمزگان !

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر استاندار، اولین شعار دولتمردان و نماینده عالی دولت مبارزه با فساد و پرهیز از تجمل‌گرایی بود بر همین مبنا‌، مهدی دوستی استاندار هرمزگان حاضر نشد از مهمانسرای اختصاصی و خودروهایی خارجی که در اختیار استاندار سابق بود،استفاده کند،

اما بعد از مدتی هر چند متوجه شد که حکمرانی هر چقدر هم مردمی باشد باید پروتکل های امنیتی و رفاهی مسوولین رعایت شود. به طور مثال جان استاندار به عنوان یک مسوول سیاسی اول استان باید در امنیت باشد و یا برای بازدید از جاده های بشاگرد، جاسک و مسیرهای صعب العبور کوشاه احمدی با پژوپارس و خودرو داخلی میسر نیست؛ اما بی تجربگی حاکمیتی تیم دولت جدید، باعث شد این تیم در مسیر خدمت با چالش های جدی روبرو شود .

خانه هایی که از آن به اسم کاخ و منازل لاکچری در یکی از رسانه های استان با رپرتاژ سفارشی تیم دولت جدید با هدف تخریب استاندار سابق و تمارض به ساده زیستی استاندار جدید امروز از یک مهمانسرای آبرومند به لانه سمور و موش و جوجه اردک زشت تبدیل شده است.

هر چند هیچگاه رسانه ها در دولت قبل هم جرأت نداشتند از هزینه های سنگین تجهیز این مهمانسراها و لوسترهای میلیاردی صداقت پالایشگاه، کلمه‌ای بنگارند اما توجیه آنان این بود که این مهمانسراها آبروی استان است و هزینه های اسکان ریاست جمهوری و وزرا را در هتل‌ها کاهش می دهد!

در هر صورت تار و مار کردن خودرو های خارجی به بهانه ساده زیستی مسوولان در هرمزگان نه تنها خدمات رسانی در زمان سیل و زلزله را با مشکل مواجه می کند بلکه با توجه به شرایط خاص و استراتژیک هرمزگان و همجواری آن با مناطق متعدد آزاد توجیه منطقی ندارد و سوار شدن مسوولان بر خودروهای خارجی پدیده عجیبی نیست.

هرمزگانی ها شام برای خوردن نداشته باشند اما بهترین خودروهای خارجی را سوار می شوند و زنان آنان در استفاده از زیورآلات و طلا به سبب فرهنگ نهادینه شده در این مرز و بوم در کشور بی همتا هستند. بنابر این می توان گفت مدیران پروازی و تحمیل شده در هر دوره ای در این استان نه تنها نیروهای هرمزگان را سوزاندند بلکه با تصمیمات سلیقه ای اموال و دارایی های هرمزگان را نیز به باد دادند و لانه موش‌ها و موریانه ها شد و به استان مانند عروس یک شبه نگاه کردند.

ناگفته ها در مورد ولخرجی های دولت قبل و تظاهر به ساده زیستی مسوولان دولت جدید که اپل واچ و آیفون ۱۳ خود را در جلسات عمومی پنهان می‌کنند، هر دو افراط و تفریط رفتارهایی است که سالهاست قلب مردم هرمزگان را جریحه دار می کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل