از مرغ و جوجه‌های کاخ گلستان تا فروش شاسی بلندهای استانداری هرمزگان !

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر استاندار، اولین شعار دولتمردان و نماینده عالی دولت مبارزه با فساد و پرهیز از تجمل‌گرایی بود بر همین مبنا‌، مهدی دوستی استاندار هرمزگان حاضر نشد از مهمانسرای اختصاصی و خودروهایی خارجی که در اختیار استاندار سابق بود،استفاده کند،

اما بعد از مدتی هر چند متوجه شد که حکمرانی هر چقدر هم مردمی باشد باید پروتکل های امنیتی و رفاهی مسوولین رعایت شود. به طور مثال جان استاندار به عنوان یک مسوول سیاسی اول استان باید در امنیت باشد و یا برای بازدید از جاده های بشاگرد، جاسک و مسیرهای صعب العبور کوشاه احمدی با پژوپارس و خودرو داخلی میسر نیست؛ اما بی تجربگی حاکمیتی تیم دولت جدید، باعث شد این تیم در مسیر خدمت با چالش های جدی روبرو شود .

خانه هایی که از آن به اسم کاخ و منازل لاکچری در یکی از رسانه های استان با رپرتاژ سفارشی تیم دولت جدید با هدف تخریب استاندار سابق و تمارض به ساده زیستی استاندار جدید امروز از یک مهمانسرای آبرومند به لانه سمور و موش و جوجه اردک زشت تبدیل شده است.

هر چند هیچگاه رسانه ها در دولت قبل هم جرأت نداشتند از هزینه های سنگین تجهیز این مهمانسراها و لوسترهای میلیاردی صداقت پالایشگاه، کلمه‌ای بنگارند اما توجیه آنان این بود که این مهمانسراها آبروی استان است و هزینه های اسکان ریاست جمهوری و وزرا را در هتل‌ها کاهش می دهد!

در هر صورت تار و مار کردن خودرو های خارجی به بهانه ساده زیستی مسوولان در هرمزگان نه تنها خدمات رسانی در زمان سیل و زلزله را با مشکل مواجه می کند بلکه با توجه به شرایط خاص و استراتژیک هرمزگان و همجواری آن با مناطق متعدد آزاد توجیه منطقی ندارد و سوار شدن مسوولان بر خودروهای خارجی پدیده عجیبی نیست.

هرمزگانی ها شام برای خوردن نداشته باشند اما بهترین خودروهای خارجی را سوار می شوند و زنان آنان در استفاده از زیورآلات و طلا به سبب فرهنگ نهادینه شده در این مرز و بوم در کشور بی همتا هستند. بنابر این می توان گفت مدیران پروازی و تحمیل شده در هر دوره ای در این استان نه تنها نیروهای هرمزگان را سوزاندند بلکه با تصمیمات سلیقه ای اموال و دارایی های هرمزگان را نیز به باد دادند و لانه موش‌ها و موریانه ها شد و به استان مانند عروس یک شبه نگاه کردند.

ناگفته ها در مورد ولخرجی های دولت قبل و تظاهر به ساده زیستی مسوولان دولت جدید که اپل واچ و آیفون ۱۳ خود را در جلسات عمومی پنهان می‌کنند، هر دو افراط و تفریط رفتارهایی است که سالهاست قلب مردم هرمزگان را جریحه دار می کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا