جناب آقای ظریف بگذارید، همه‌چیز شفاف باشد؟

محمد احمدزاده

اول باید تشکر کنیم که این فرآیند راهبری و کمیته انتخاب را راه‌اندازی کرده‌اید، فرآیندی که باعث شد که خیلی از اتفاقات، لابی‌ها، رایزنی‌ها که قبلا هم بی سروصدا وجود داشت اما دیده نمی‌شد و تنها انتخاب نهایی عیان می‌شد این بار مقداری عیان شود و کمی پرده‌ها کنار زده شود، به ویژه در حوزه وزارت میراث فرهنگی که همواره با شوک انتخاب‌های سیاسی روبرو بودیم و نمی‌دانستیم چرا و چگونه انتخاب شده‌اند اما امروز خبری منتشر شد که شما دستور داده‌اید که اخباری و نتایجی از کمیته‌ها اعلام نشود اما خواهشمندیم بگذارید حالا که در حال تمرین دموکراسی و شفافیت هستیم همه‌چیز عیان شود چرا که بی‌خبری  لابی‌گری‌ها بیشتر است.

متآسفانه در این ایام هیچ‌خبر رسمی از اعضای کمیته میراث فرهنگی، تغییرات آن، گزینه‌های احتمالی و جلسه با تشکل‌های مربوطه منتشر نشد و همین خبرهای اندکی که درز کرد، بسیاری چیزهای را عیان کرد. اما خواهشا اسامی نهایی کمیته انتخاب وزیر میراث فرهنگی را بعد از تغییرات انجام شده اعلام کنید تا هم نشان دهد وزن کشی افراد حاضر، نقش پدرخوانده‌ها و حتی توافقات احتمالی انتصابات بعد از انتخاب وزیر چه بوده است؟

بگذارید عیان باشد تا اعضا و دبیر کمیته بعد از انتخاب در معرض پرسش و پاسخگویی قرار گیرند تا معلوم شود چه مقدار لیست انتخاب واقعی و چه مقدار لیست پرکن بوده است؟

حتی اعلام اعضای کمیته و لیست امتیازدهی کاندیداها و انتخاب‌های نهایی نشان می‌دهد نقش لابی‌ها، هلدینگ‌ها و حذف‌ها چه میزان بوده است؟

دموکراسی تنها رأی دادن نیست بلکه شفافیت و مسئولیت ‌پذیری در برابر جایگاه آدمها و نقش‌شان است.

لطفا فرآیندی را که آغاز کرده‌اید متوقف نکنید و تا انتها کامل بروید تا معلوم شود چرا و چگونه در حوزه میراث امکان رشد مدیران نسل‌های جدید گرفته شده است و حتی بتوان گزینه‌ها را در معرض قضاوت متخصصین گذاشت، این شفافیت برای ما اهالی میراث و گردشگری که در معرض هجوم سیاسیون بوده.ایم و به حیاط خلوت آنها تبدیل شده‌ایم لازم است و حتی این شفافیت برای ما مهمتر از این است که چه کسی وزیر می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا