امیرمهدی رضوانی پیدا شد و به آغوش خانواده بازگشت، اما این پایان ماجرا نیست…!

۸ روز اضطراب، ۸ روز سرگردانی در میان تار عنکبوت بی‌مسئولیتی‌ها، ۸ روز قلبهایی که در انتظار معجزه‌ای تپید و بالاخره خبر پیدا شدن امیرمهدی، نوجوان اوتستیک، که گویی در میان دریای بی‌توجهی غرق شده بود، به جوش رسید

امیرمهدی رضوانی، نوجوان اوتستیک، گمشده‌ای که رد پایش در بیمارستان‌ها، اورژانس، شرکت واحد و بهزیستی گم شده بود، با یاری کاربران محترم و عزیزِ فضای مجازی، در بیمارستان لقمان پیدا شد. اما این پایان ماجرا نیست؛ زخم بی‌توجهی و سهل‌انگاری عمیق‌تر از آن است که به سادگی التیام یابد.

۸ روز فریاد بی‌صدای خانواده‌ای که در میان پاسکاری مسئولیت‌ها، گم شده بودند.اما دستان یاریگر مردم، ردی از امیرمهدی را در بیمارستان لقمان پیدا کرد.

امیرمهدی، ۸ روز در بیمارستان بستری بود، بدون آنکه خانواده از سرنوشتش آگاه باشند.

امیرمهدی پیدا شد، اما این پایان ماجرا نیست! هنوز از معراج که ۸ ماه پیش گمشده، خبری نشده است!

این ماجرا، آینه‌ای تمام‌قد از بی‌مسئولیتی سیستماتیکی است که خانواده‌های معلولان را در تاریکی رها می‌کند.

شرکت واحد، اورژانس، بیمارستان‌ها، بهزیستی، پلیس و انجمن‌ها و تشکل‌های مدعی، هر کدام در گوشه‌ای از این بی‌توجهی سهم دارند. کدامیک پاسخگوی ۸ روز اضطراب و سرگردانی خانواده‌ی امیرمهدی خواهند بود؟ کدامیک پاسخگوی اشک‌های مادری هستند که ۸ شبانه‌روز چشم به راهِ بازگشت فرزندش بود؟ کدامیک پاسخگوی بغض پدری هستند که ۸ روز در حسرتِ آغوش فرزندش سوخت؟

امیرمهدی پیدا شد، اما این پایان ماجرا نیست…

این داستان، فریادی است رسا در گوش مسئولین، فریادی که خواهان پاسخگویی و خواهان سیستمی است که در آن هیچ معلولی در میان تار عنکبوت بی‌توجهی‌ها گم نشود.

امیرمهدی پیدا شد، اما هر روز امیرمهدی‌ها و معراج‌ها گم می‌شوند و هیچ متولی ندارند ؟!

امیدواریم این ماجرا، تلنگری باشد به مسئولین تا برای همیشه، پرونده‌ی بی‌توجهی به معلولان را ببندند.

عمومی امیرحسین در مصاحبه با کمپین معلولان گفت؛ روز گذشته یک نفر تماس گرفت و گفت این پسر را در اتوبوس مسیر علاءالدین به سمت تهرانپارس دیدم که خوابیده بود. وقتی اتوبوس به ایستگاه آخر رسید، راننده از خواب بیدارش کرد که پیاده شود. من او را با خودم از اتوبوس پیاده کردم و مشخصاتش را پرسیدم. مشخص بود حالش خوب نیست. زنگ زدم به اورژانس و اورزانس نیز بچه را برده بیمارستان امام حسین.

برادرم(پدر امیرمهدی) به بیمارستان امام حسین مراجعه کرد و در ایتدا گفتند که بچه‌ای با این مشخصات در بیمارستان نیست و اطلاعی از او ندارند. اما با مراجعه به قسمت روان درمانی، یک نفر گفت این بچه را تحویل بیمارستان لقمان داده‌اند.

ما به بیمارستان لقمان مراجعه کردیم و دیدیم بچه به دلیل مشکلات روده‌ای بستری است. در واقع از فردای روزی که بچه گم شده، توسط اورژانس با عنوان «نزاع» تحویل بیمارستان امام حسین شده و این بیمارستان هم او را تحویل بیمارستان لقمان داده است.

عموی امیرمهدی در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که با انتشار آگهی مفقودی، به پیداشدن امیرمهدی کمک کردند، گفت، قرار است فردا کارهای ترخیص امیرمهدی را انجام دهیم و به منزل ببریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا