اعلام روزانه جانباختگان تصادفات نوروزی، بدعتی عجیب یا هدفی ناروا؟

چند سالی است که فضای رسانه ایِ مطلوب و منسوبِ حاکمیت در تلاش است پیوند عجیبی میان تعداد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی و واژه “نوروز” برقرار کند. گویی واژه نوروز آمیخته شده با افزایش تعداد جانباختگانِ سفرهای نوروزی و دلیل این افزایشِ آمار سفرهای نوروزیست!

بر طبق آمار پلیس راهور در طول دوره ۲۰ روزه سفرهای نوروزی امسال از ۲۴ اسفند الی ۱۳ فروردین ۷۴۰ تن از هموطنان عزیزمان جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده اند که نشان دهنده به طور میانگین روزانه ۳۷ تن است.
این در حالیست که بر طبق آمار پلیس راهور فراجا در طول سال گذشته بیش از هفده هزار تن جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده اند که میانگین روزانه عدد ۴۷ تن را نشان می دهد، به عبارتی از میانگین روزانه تلفات نوروزی دَه تن هم بیشتر…

ایکاش فضای رسانه ایِ منسوبِ حاکمیت به جای تخریب واژه ها و جشن های ملی با القای چنین مواردی، سعی در انتقاد سازنده از کیفیت و امنیت خودروها، رسوا کردن مافیای خودرو، و همچنین انتقاد از وضعیت جاده های مواصلاتی که از علل اصلی جان باختن هموطنان عزیزمان هستند داشته باشد.

مطرح کردن چنین مواردی این امر را در ذهن خواننده متبادر می کند که برنامه و سیاست حاکمیت آن است که با تخریب واژه ها و مفاهیمِ جشن های ملی، راه را برای محدود کردن و حتی برچیدن آیین ها و رسوم ملی فراهم کند و با بهانه های واهی مخالفت با جشن های ملی را توجیه نماید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا