جاهلانی که طالبان را جنبش اصیل می‌خوانند روزی با داعش نیز هم کاسه می‌شوند

طالبان چگونه در ادبیات انقلابیون مدعی از قومی متعصب و وحشی و بیگانه از تعالیم نورانی اسلام به جنبش اصیل مبدل شد؟!

به گزارش اشکان نیوز ، آیت‌الله‌خامنه‌ای بعد از جنایت طالبان در قتل ایرانی‌های حاضر در کنسولگری ایران در مزار شریف پیام تسلیت دادند و در بخشی از این پیام گفتند:” خبرهای تلخ و تکان دهنده‌‌ای که پیاپی از افغانستان خونین و مظلوم میرسد، دل هر مسلمان غیور، بلکه هر انسان آزاده‌‌ای را از غم جانکاه لبریز می‌کند و تکلیفی بزرگ بر دوش او میگذارد.جنایاتی که اندکی پیش از این در شهر مزارشریف به دست قشون ظالم و سنگدل طالبان اتفاق افتاده، یعنی کشتار وسیع مردم غیر‌نظامی و به شهادت رسانیدن جوانان پاک و مؤمن ایرانی که در مشاغل سیاسی و خبری به انجام وظیفه مشغول بودند، در نوع خود فاجعه‌‌ای بی‌نظیر بود که باید دولتها و ملتهای مسلمان را به حرکتی جدی در برابر این قوم متعصب و وحشی و بیگانه از تعالیم نورانی اسلام و بی‌خبر از قوانین عمومی جهان، برمی‌انگیخت. اکنون آنچه در مرکز افغانستان و در مناطق هزاره‌نشین استان بامیان شروع شده، بنا به خبرهایی که میرسد، بمراتب و‌حشتناک‌تر از جنایتهای گذشته است”.

در بخشی دیگر از سخنان آیت‌الله‌خامنه‌ای آمده بود:”این قتل عام حقیقی مردمی است که با وجود فقر و محرومیت و محاصره‌ی طولانی توانسته‌اند شجاعانه از شرف و حیثیت خود دفاع کنند، مردمی که در دوران اشغال ارتش شوروی سابق، پایمردی درخشانی نشان داده و شهدای زیادی را تقدیم نجات افغانستان کرده‌اند. اکنون مردم شهرهای این منطقه به جرم تسلیم نشدن در برابر قشون مزدور طالبان، محکوم به قتل و غارت و اسارت‌اند. شنیده شد که رؤسای طالبان، خون آنها را مباح کرده و هر پسر بزرگتر از هفت سال را محکوم به قتل دانسته‌اند. و شنیده شد که هواپیماهای ارتش پاکستان نیز در قتل و ویرانی بامیان شرکت داشته‌اند”.

حالا مشخص نیست چگونه است عده‌ای که خود را انقلابی می‌نامند و بستر و خاستگاه رشدشان مشخص است با الفاظی درباره طالبان سخن می‌گویند که گویی تاریخ هم مانند این حضرات فراموش کار است.

صفاتی که آیت‌الله‌خامنه‌ای برای طالبان به کار برده‌اند

در گفتارهای آیت‌الله‌خامنه‌ای درباره طالبان صفاتی وجود دارد که با صفت الصاقی نماینده انقلابی مجلس هم‌خوانی ندارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

قشون ظالم و سنگدل

قوم متعصب و وحشی

قوم بیگانه از تعالیم اسلام

قشون مزدور

خونخوار

فتنه‌گر

غافلان متحجر

خاصم از خدا بی‌خبر

همانگونه که مشاهده می‌کنید القاب و صفاتی که آیت‌الله‌خامنه‌ای برای طالبان به کاربرده‌اند بسیار متفاوت با “جنبش اصیل” است که نادی نماینده انقلابی از آن‌ها نام برده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا