واکنش مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی به ساخت مسجد در پارک قیطریه به روایت داده‌های آنلاین

ساخت یک مسجد در پارک قیطریه و احتمال قطع درختان آن، در هفته‌های پایانی سال گذشته توجهات را به‌خود جلب کرد آنچنان که در روز ۲۲ اسفند ماه، کارزاری در اعتراض به این موضوع منتشر شد و به‌مرور مردم و فعالان محیط زیستی نسبت به امضای آن اقدام کردند آنچنان که تا یک هفته پس از آغاز سال جدید، امضای آن به ۸ هزار امضا رسید. امری که بیانگر حساسیت مردم محلی و فعالان محیط زیستی به این موضوع بود و در نوع خود عدد قابل توجهی بود.

علی‌رغم تعداد امضای قابل توجه این کارزار تا هشت فروردین ماه، داده‌های توئیتری نشان می‌دهد که این موضوع تا آن روز، یعنی زمانی که شهردار تهران نسبت به این ماجرا موضع‌گیری کرد، چندان در شبکه‌های اجتماعی داغ نشده بود و کمتر کسی راجع به آن سخن می‌گفت و صرفا بخشی از مردم به امضای کارزار اعتراضی آن مبادرت می‌کردند.

داده‌های پلتفرم کارزار در کنار داده‌های گوگل و توئیتر (نمودار زیر) نشان می‌دهد که تازه پس از آن تاریخ، واکنش‌ها نسبت به این موضوع آغاز شد؛ نه‌تنها کاربران توئیتر نسبت به آن حساس شدند، بلکه این حساسیت گسترش پیدا کرد و جستجوها راجع به این موضوع افزایش یافت و افراد بیشتری اقدام به امضای این کارزار کردند آنچنان که اکنون تعداد امضاهای این کارزار به بیش از ۵۰ هزار امضا رسیده است و تعداد امضاهای آن با سرعت بیشتری در حال افزایش است.

منبع: کانال تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا