دبیر جشنواره فیلم فجر:بلیت‌فروشی سری نداریم / نمایش شهرستان بعید است / نمایش بیش از ۲۰ فیلم بعید است

"محمدمهدی طباطبایی‌نژاد" گفت : اگر سینماها بازگشایی شوند، آثار با رعایت حداکثر پروتکل‌ها و افزایش تعداد سالن‌ و ظرفیت ۲۰ درصدی، نمایش داده می‌شوند.در این بخش با سمفا هماهنگی انجام داده‌ایم و بلیت‌فروشی سری نداریم بلکه افراد می‌توانند بلیت هر فیلم را که می‌خواهند ببینند، تهیه کنند.

به گزارش اشکان نیوز ، در تعاملی که با ستاد کرونا داشتیم، نگرانی‌هایی درخصوص فضای انتظار سینماها و ازدحام ورود در سینماها وجود دارد اما در مورد ظرفیت سینماها با توجه به فاصله‌گذاری نگرانی وجود ندارد.در روزهای آینده قراری با دکتر جهان‌پور دارم تا این بحث را جلو ببریم.امکان اجرای این شیوه، ۵۰ درصد است که البته هنوز به ایجاد شرایط لازم برای تحقق این شیوه امیدواریم.البته بعید می‌دانم در وضعیت فعلی نمایش شهرستان داشته باشیم.

نمایش آثار بر اساس آثاری خواهد بود که در رشته‌های مختلف از سوی داوران، نامزد دریافت جایزه شده‌اند و این تعداد نمی‌تواند بیش از ۲۰ فیلم باشد.در واقع هر فیلمی در جدول نامزدهای سیمرغ باشد، می‌تواند در جدول نمایش هم باشد.

“شیشلیک” دقایقی قبل فرم‌ حضور در جشنواره را پر کرد:اسامی ۱۱۰ فیلم‌ متقاضی حضور در جشنواره فجر امسال با پایان مهلت ثبت‌نام برای حضور در جشنواره فجر امسال، ۱۱۰ فیلم توانستند فرم حضور را پر کنند.
با توجه به این که این دوره جشنواره بدون هیات انتخاب برگزار می‌شود و قرار است کلیه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بعد از تطبیق با مقررات اعلامی در فراخوان مورد داوری قرار گیرند، و در راستای سیاست شفاف‌سازی سازمان سینمایی، فهرست ۱۱۰ فیلم که تا پایان مهلت اعلام شده در فراخوان جشنواره سی‌ونهم (تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه) در دبیرخانه ثبت‌نام شده‌اند، منتشر می‌شود.
لازم به تاکید است که این فهرست جهت تطابق با آئین‌نامه و مقررات جشنواره و احراز موارد قانونی اعلام شده در فراخوان جشنواره سی‌ونهم، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فهرست نهایی آثار برای ارائه به هیات داوران اعلام خواهد شد.

“مسعود نجفی” خبر داد:۱۰۰ فیلم متقاضی حضور در جشنواره هستند که ۵۴ مورد آنها تائید شدند

تا چند ساعت دیگر، مهلت پر‌کردن فرم حضور در جشنواره فجر امسال به پایان می‌رسد.
در همین ارتباط، “مسعود نجفی”؛ مدیر روابط‌عمومی سازمان سینمایی به تسنیم گفت : تا این لحظه نزدیک ۱۰۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت‌نام‌ کرده‌اند که باتوجه به اینکه برخی از این فیلم‌ها مغایر آئین‌نامه شرکت در جشنواره بودند، تا این لحظه از سوی دبیرخانه ۵۴ فیلم توانستند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

نکته جالب توجه اینکه از این تعداد، ۳۲ فیلم، اولی است که نشان‌دهنده توجه بیش از پیش فیلمسازان جوان برای حضور در جشنواره فیلم فجر است.

مهلت ثبت‌نام امروز است و تمدید نخواهد شد. همین‌طور سقف زمانی برای تحویل DCP فیلم‌ها تا ۲۰ دی‌ماه است که آن هم غیرقابل‌تمدید است.

علل حذف فیلم‌های مغایر با آئین‌نامه آن است که‌ فیلم‌ها عموما یا تله‌فیلم و ویدئویی بودند و یا از شرایط دیگر حضور در جشنواره مانند پروانه ساخت یا عدم حضور در جشنواره سال قبل برخوردار نبودند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا