حسین کریمی: نگاه‌های سیاسی، مانع توسعه هرمزگان است/چرا مردم باید تاوان تصمیمات غیرشایسته مدیران را بدهند؟

حسین کریمی از فعالان فرهنگی در مصاحبه ای مطرح کرد شایسته سالاری عقلانیت محور، معیار انتخاب مدیران هرمزگان باشد.

این فعال فرهنگی هرمزگان، گفت: با توجه به چالش‌های مدیریتی و اقتصادی استان، ضرورت دارد که انتخاب مدیران، دور از نگاه‌های سیاسی و بر اساس سابقه و توانمندی صورت گیرد.

مدیرعامل هنرهای نمایشی استان تأکید کرد: هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های راهبردی و پایتخت اقتصادی ایران اسلامی، به نیروی انسانی متخصص و توانمند نیاز دارد. با این حال، متأسفانه در سال‌های اخیر، شاهد حضور مدیران کم توان یا غیر متخصص بوده‌ایم که با نگاه حزبی و جناحی انتخاب شده‌اند و این رویکرد غلط غیر از اینکه استان را به تعطیلی می کشاند، به رفع مشکلات استان نیز کمکی نکرده و نخواهد کرد و بی تردید به افزایش نگرانی‌ها و نارضایتی‌های عمومی دامن زده و خواهد زد که نمونه ی روشن آن، تجمع اقشار مختلف مقابل استانداری هرمزگان است.

کریمی با اشاره به توان مضاعف و کارگشای جوانان متخصص و دلسوز هرمزگان، خاطرنشان ساخت: در حالی در هرمزگان از این ظرفیت خوب، مهم و مفید، به درستی استفاده نشده و نمی‌شود که همواره از برخی نیروهای ناکارآمد غیر بومی و بی‌تخصص بر اساس روابط جناحی و نگاه سیاسی غیر کارشناسی استفاده می شود.

کریمی با اشاره به سلسله‌ی مدیریت‌های بیمار در هرمزگان، ادامه داد: مدیران مورد نظر که در طول زمان نه تنها کارآمدی خود را نشان نداده‌اند بلکه منجر به بروز بحران‌های بیشتری نیز شده‌اند و این مسأله بسیار جدی است که هرمزگان، با تمام پتانسیل‌های طبیعی و انسانی‌اش، دیگر نمی‌تواند محل آزمون و خطای افرادی باشد که صرفاً به‌دلیل روابط سیاسی و جناحی در مناصب مدیریتی قرار گرفته و جا خوش کرده‌اند.

کریمی با بیان اینکه، بسیاری از شهروندان هرمزگانی با نا امیدی از ناتوانی و بی‌عرضگی مدیران محلی در مواجهه با چالش‌های روزمره، نگران آینده خود و خانواده‌هایشان هستند. گفت: آیا واقعاً مردم باید تاوان تصمیم‌گیری‌های غیر عقلانی و غیرشایسته مدیران را بپردازند؟ این سؤال همواره در ذهن جامعه می‌چرخد و نیاز به پاسخگویی جدی دارد.

فعال فرهنگی هرمزگان با توجه دادن به شایستگی و نخبگی اظهار داشت: حالا وقت آن است که نگاهی نو به فرآیند انتخاب مدیران داشته باشیم و از نمایندگان مردم در مجلس انتظار می‌رود که با بینش و دوراندیشی به این موضوع توجه کنند چرا مردم هرمزگان مستحق مدیرانی کارآمد، شایسته و با تجربه هستند.

وی تأکید کرد: هرمزگان دیگر نمی‌تواند و نباید عرصه‌ای برای آزمون و خطا باشد. حال که چالش‌های اقتصادی و اجتماعی در استان به حدی رسیده که نهادهای دولتی و عمومی را تحت تأثیر قرار داده، ضرورت دارد که مدیریتی پویا و کارآمد برگزیده شود.

وی در پایان گفت: می بایست به گزینه‌های جوان بومی میدان داد که در راستای رفع مشکلات و ایجاد توسعه پایدار استان گام بردارند که بی‌توجهی به این مسأله تنها به بروز بحران‌های جدید و افزایش نارضایتی عمومی خواهد انجامید و به همین دلیل، لازم است که تصمیم‌ گیران به مسئولیت‌های خود در انتخاب مدیران به ویژه استاندار و مدیران کل، توجه بیشتری داشته باشند و مردم را در این مسیر همراهی کنند. چرا که در نهایت، این مردم هستند که باید از پیامدهای این انتخاب‌ها بهره‌برداری کنند و آنها هستند که سزاوار مدیریتی کارآمد و مسؤولانه هستند که اگر عملکرد صحیحی صورت بپذیرد بی تردید هرمزگان آینده، بسیار پیشرفته تر و توسعه یافته تر از هرمزگان دیروز و امروز خواهد بود انشاالله

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا