برخی مدیران اجرایی هرمزگان فرمان رئیس جمهور را نادیده گرفته‌اند

غلامعباس شمس الدینی رئیس هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران با ابراز گلایه از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی که نسبت به فرمان رئیس جمهور مبنی بر استرداد شکایت‌های خود از فعالان رسانه کوتاهی کرده‌اند، گفت: همزمان با هفته خبرنگار انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران با ارائه درخواستی از ریاست محترم جمهور تقاضا کرد طی فرمانی از نهادهای دولتی زیر نظر بخواهد شکایات خود از اهالی رسانه را که به صرف فعالیت رسانه ای ایشان صورت گرفته پس بگیرند. رئیس جمهور هم با این درخواست موافقت کردند.

رئیس هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران افزود: در برخی استانها استانداران هم بعد از صدور این فرمان اعلام کردند که دستگاه‌های اجرایی شکایت خود را از خبرنگاران پس بگیرند. متاسفانه در هرمزگان همچنان برخی مدیران اجرایی نسبت به استرداد شکایات اقدام نکرده‌اند و به نوعی فرمان عالیترین مقام اجرایی کشور را نادیده گرفته‌اند.

شمس الدینی با اشاره به بخشی از پیام رئیس جمهور به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: دکتر پزشکیان در بخشی از این پیام به صراحت تأکید کرد: ” این اطمینان را می‌دهم که دولت چهاردهم با درک عمیق جایگاه رفیع رسانه‌ها و خبرنگاران و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در جهت صیانت از حقوق ایشان، در راستای ترمیم پیوند دولت و ملت و ایجاد همبستگی ملی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.” طبیعتا انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان که علیه خبرنگاران طرح شکایت کرده‌اند به سرعت به فرمان رئیس تمکین نمایند.

وی در پایان تأکید کرد: با عنایت به اینکه شکایات، علیه خبرنگار عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان مطرح شده، لذا در صورت عدم اقدام از سوی مدیران این دستگاه‌ها، گزارش آن به دفتر ریاست جمهوری ارسال و موضوع از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا