احمد هاشمی: اصلاح فرآیندهای پالایشگاه نفت بندرعباس با اتکای به توان داخلی

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: اجرای طرح توسعه پالایشگاه با رویکرد اصلاح فرآیندهای تولیدی در جریان است و در این زمینه بهره گیری از توان داخلی در اولویت است.

احمد هاشمی مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از تلاش رسانه‌ها در ارتقای آگاهی جامعه و حرکت کشور در مسیر پیشرفت، اظهار کرد: پالایشگاه بندرعباس ۳۵۰ هزار بشکه در حال حاضر ظرفیت دارد که مصرف نفت خام سنگین ایران در این پالایشگاه از مزیت‌های آن است.
به گفته وی، حدود ۹۳ درصد خوراک پالایشگاه از خارک و ۶ درصد از عسلویه با ۴ کشتی حمل می‌شود و مقدار اندکی نیز از سرخون و هنگام تامین می‌شود.
هاشمی از ساخت خط لوله انشعاب از خط گوره – جاسک با پیشرفت ۹۸ درصد خبر داد و عنوان داشت: با بهره برداری از این پروژه عملا دیگر نیاز این پالایشگاه به انتقال مواد اولیه (نفت خام سنگین) با کشتی و مشکلات و هزینه های مرتبط با آن رفع می‌شود.
مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر الگوهای فرآیندی پالایشگاه در قالب یک ابر پروژه یاد کرد و بیان داشت: محصول اجرای این طرح بهبود کیفیت تولیدات، کاهش گوگرد و ارتقای سطح تولید و ورود به مجموعه جدیدی از محصولات و کاهش آلایندگی محصولات است.
هاشمی با اشاره به رویکرد محیط زیستی پالایشگاه بندرعباس و حرکت به سمت و سوی صنعت سبز، خاطرنشان کرد: میزان آلایندگی پالایشگاه پایین تر از حد استاندارد مجاز است.

اقدامات جدی برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی

وی در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نیز گفت: این حوزه نظام مند شده و استاندارد ایزو ۲۶۰۰۱ در مسئولیت پذیری اجتماعی نیز کسب شده و ساخت بیمارستان کودکان بندرعباس، توسعه ورزش حرفه‌ای و همگانی، احداث باشگاه فرهنگی و ورزشی و نیز خرید امتیاز یک تیم فوتبال لیگ بچدسته اولی، ایجاد پارک علم و فناوری، ایجاد هنرستان مجاور و آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی بندرعباس، مشارکت در اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای، کمک به معابر هرمز از جمله این اقدامات است.
مدیر عامل پالایشگاه بندرعباس همچنین از همکاری با اداره کل محیط زیست هرمزگان برای جلوگیری از انقراض آهوی جبیر جزیره هرمز خبر داد و عنوان داشت: در این گام مصمم به صیانت از این جاندار که یکی از زیبایی‌های هرمزگان قلمداد می‌شود، هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا