پالایشگاه بندرعباس به کمک جبیرها در جزیره هرمز می رود

جبیرها بزرگترین گونه پستاندار در جزیره هرمز نوعی از آهو هستند که در خطر انقراض قرار گرفته اند و پالایشگاه بندرعباس در قالب مسؤولیت اجتماعی به کمک حفظ حیات آنها رفته است.

جبیرهای جزیره هرمز که یکی از جاذبه‌های این جزیره بودند و چرای آنان در گوشه و کنار آن روزی نشانه پویایی این جزیره بود اما حالا گونه‌ای در حال انقراض در این جزیره‌اند.
روزی تا ۱۵۰ راس از این جبیرهای زیبا در جزیره هرمز سرشماری شده بود اما حالا شاید شمار آنها به کمتر از ۵۰ راس رسیده باشد.
جبیرهای جزیره هرمز غزال‌های خوش رنگ و زیبا اندامی هستند که از گذشته ساکن این جزیره زیبا بوده‌اند اما حالا سگ‌های ولگرد وحشی به جان این جبیرها افتاده‌اند و به صورت گله‌ای از این حیوان بی‌پناه شکار کرده و جان آنها را می‌گیرند.
گسترش زباله در محیط و تغذیه این جاندار از زباله های آلوده نیز بلای جان او شده و روز به روز از شمار جبیرها کاسته می شود.

پالایشگاه بندرعباس پا جلو نهاده
به گفته احمد هاشمی مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس، این پالایشگاه با مشاهده این وضعیت و با همکاری اداره کل محیط زیست هرمزگان پا جلو نهاده تا در قالب ایفای مسؤولیت های اجتماعی، به حفظ حیات این جاندار کمک کند.
ساخت آبشخور، توزیع علوفه و نیز کمک به اقدامات بالینی برای این جاندار از جمله کارهایی است که پالایشگاه بندرعباس برای حفظ این گونه کمیاب و زیبا در جزیره هرمز انجام خواهد داد.
از سوی دیگر کمک به توانمندسازی جامعه محلی برای پرورش همین جبیر در قالب طرح های دامداری نیز می تواند گام دیگری باشد که به حفظ محیط زیست منطقه کمک خواهد کرد.
اقدامی که به توانمندسازی جامعه محلی نیز می انجامد و در عین حال تأمین کننده گوشت قرمز مورد نیاز مردم و حتی برای فروش نیز خواهد بود.
پالایشگاه بندرعباس در زمینه ایفای مسؤولیت های اجتماعی تاکنون دهها اقدام مهم و کلیدی در استان هرمزگان انجام داده که ساخت بیمارستان کودکان بندرعباس و نیز ساخت چندین محور مواصلاتی و آبرسانی به چندین روستا و توسعه فعالیت های ورزشی همگانی و حرفه ای از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا