ماجرای بدهی پالایشگاه بندرعباس به سهام عدالت چیست؟

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار کشور دو روز پیش گفته بود که نفت بندرعباس، مپنا و پتروشیمی خلیج فارس سهم خود را از سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند اما پیگیری های خبرنگار فارس سوی دیگر ماجرا را روشن می سازد.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار دو روز پیش گفت: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.
خبرنگار فارس در هرمزگان کسب اطلاع کرد که سهم پالایشگاه بندرعباس از این مبلغ، ۲ هزار میلیارد تومان بوده که دیروز پرداخت شده و نهایتا ظرف امروز یا فردا به طور کامل به حساب سازمان بورس منتقل می شود.
دلیل دیرکرد در این پرداخت نیز طلب ۴۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه بندرعباس از دولت است که طی چند مرحله نامه نگاری از سوی پالایشگاه، درخواست تهاتر سود ۲ هزار میلیارد تومانی سهام عدالت با بخشی از طلب از دولت پیگیری شده که به نتیجه نرسیده است.
طی دو روز اخیر اقدامات مالی لازم توسط مدیرعامل و رییس هیأت مدیره این پالایشگاه از دیگر منابع این پالایشگاه برای این منظور صورت گرفته و پالایشگاه بندرعباس سهم دو هزار میلیاردی تومان خود را از سهام عدالت واریز کرد.
پالایشگاههای کشور از جمله پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه ستاره خلیج فارس طلب های سنگینی از دولت (شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی) دارند و در تلاشند تا با هدف گره گشایی از مشکلات خود پاره ای از بدهی های خود در بخش های مختلف از جمله بیمه ای و … را با دولت در ازای طلب خود تهاتر کنند تا بتوانند بر مشکلات مالی خود فائق آیند.
بر اساس اطلاعات سامانه کدال، پالایشگاه بندرعباس امسال ۵.۳ همت می بایست در قبال سود سهام عدالت پرداخت کند که تاکنون ۴ همت آن را پرداخت کرده است.
منبع: فارس
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا