بیانیه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران

با عرض سلام و درود
به آگاهی می رساند که درخواست بررسی مجدد مسیر آزادراه به سازمان میراث مازندران پیش از ریاست جناب آقای ایزدی به سازمان میراث فرهنگی استان ارائه گردید، که متاسفانه نه تنها مورد توجه قرار نگرفت بلکه تخریب محوطه توسط پیمانکار سرعت گرفت.
با اینحال پس از ریاست ایشان نیز موضوع در ملاقات مردمی حضورا با ایشان مطرح شد و درخواست مجدد در دبیرخانه میراث مازندران ثبت گردید که تا چند ماه کمترین توجهی به این درخواست نشد و تخریب محوطه در راستای از بین بردن آثار و شواهد ادامه یافت.
شواهد و گفته‌های مسئولین سازمان میراث بویژه مسئول یگان حفاظت حاکی از آگاهی آنها نسبت به غارت رخداده در منطقه است اما بجای توجه و رسیدگی توجیهاتی می آورند مانند اینکه این محوطه ثبت نشده است و وظیفه یگان حفاظت رسیدگی به محوطه های ثبت‌شده است.
به هر روی بی‌توجهی های مکرر و طولانی مدت سازمان میراث مازندران، ظن هماهنگی آنها با دست‌اندرکاران این پروژه را به ذهن متبادر نمود، فلذا درخواست رسیدگی به پژوهشگاه میراث فرهنگی ارائه گردید و با دستور ریاست محترم پژوهشگاه میراث، سازمان میراث مازندران مکلف به فرستادن کارشناس به محوطه شد که علی رغم بازدید از منطقه و اذعان کارشناس مربوط، دکتر سورتیچی، به عبور آزادراه از میان یک گورستان تاریخی و تخریب آن، بنابر رعایت مصالح همکاران حاضر به انجام کاوش نشد و در واقع هیچ کاوشی در محوطه مورد نظر انجام نشد تا تاریخی بودن آن به لحاظ علمی ثابت شود.
دیگر این‌که ایشان نقب تاریخی را قنات و یا لانه حیوانات دانست که چنین ادعای غیرواقعی خود نشان از پنهانکاری دارد، وگرنه باستانی بودن نقبها و  این محوطه اظهر من الشمس است.
خواست ما این است که کارشناسی بی طرف و خارج از کارکنان سازمان میراث استان مازندران به این موضوع رسیدگی نماید.
شواهد متقن دیگری در دست است که بی مانند بودن این محوطه باستانی را ثابت می کند و در صورت لزوم ارائه خواهد شد.
بر تمام دلسوزان این مملکت فرض است تا مانع ادامه غارت و خیانت در چارچوب پروژه آزادراه شوند زیرا میراث فرهنگی به عنوان شناسنامه این سرزمین متعلق به تک تک افراد است و نباید مورد طمع برخی واقع گردد.
این محوطه پتانسیل این را دارد که هم نقاط کور تاریخ ایران را روشن نماید و هم این منطقه را به یک قطب گردشگری بی مانند تبدیل نماید و حتی با برنامه‌ریزی درست کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی برهاند.
شایان ذکر است که موضوع به وزارت محترم میراث فرهنگی جناب آقای ضرغامی نیز اطلاع داده شد که متاسفانه هنوز پی‌گیری از جانب ایشان انجام نشده است.
نکته جالب دیگر این‌که دقیقآ زمانی که قرار بود تا اظهارنامه هایی به مسئولین محترم در این زمینه فرستاده شود ریاست قوه قضاییه به دفاتر قضایی دستور می دهد تا اظهارنامه علیه مسئولین تنظیم نگردد که ظن و تردید در این زمینه را افزایش می دهد.
به هر روی به تمام مسئولین اعم از روسای سه قوه باید متذکر شد که نگاه مردم به آنها نگاه مخدوم به خادمان است و وظیفه خادم، خدمت کردن به مخدومان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا