در_کارزار_مطالبه‌گری_برکناری_استاندار_هرمزگان_همراه‌_شوید

اعتراض از دیوار بتنی با رسانه‌ها تا انتصابات ناکارآمد

باسمه‌تعالی

کوشش کنید که پایگاه ملی برای خودتان درست کنید. این به این‌‎ ‌‏است که گمان نکنید که چون شما صاحب مقام هستید، منصب هستید‌‎ ‌‏باید به مردم فشار بیاورید. هر چه صاحب منصب ارشد باشد باید‌‎ ‌‏بیشتر خدمتگزار باشد. مردم بفهمند که هر درجه‌ای که این بالا‌‎ ‌‏می‌رود با مردم متواضع‌تر می‌شود…‏ این یک مسئلۀ کلی است برای همۀ ما که فکر این باشیم ـ که‌‎ ‌‏برای ملت‌مان ـ بفهمد ملت که ما خدمتگزار ملت هستیم؛ ملت‌‎ ‌‏ادراک کند که ما خیر او را می خواهیم، وقتی آن را ادراک کرد که ما‌‎ ‌‏همه خیر ملت را می خواهیم، ملت هم پشتیبان ماست.‏ در هر صورت آنی که برای شما مهم است خدمت کردن به همۀ‌‎ ‌‏طبقات خصوصاً مستضعف‌ها، خصوصاً محرومینی که در طول‌‎ ‌‏تاریخ محروم بوده‌اند باید خدمت کنید و خدمت‌تان را‌‎ ‌‏بگویید به آنها، و وقتی گفته می شود، عمل دنبالش باشد.
حضرت امام خمینی (ره )
محضر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران: حجت الاسلام و المسلمین رئیسی
و
مقام عالی وزارت کشور جناب آقای وحیدی

سلام و احترام؛

مهدی دوستی که در یازده مهر ۱۴۰۰ حکم دولت را از دست وزیر کشور دریافت و آن را روی سر گذاشته‌ بود، در حالی به سومین سال تصدی این عنوان نزدیک می‌شود که نه تنها در راستای تحقق عدالت و توسعه هرمزگان گام بر نداشته ، بلکه در بسیاری از حوزه‌ها بواسطه عملکرد ناصحیح پسرفت را شاهد هستیم .

امضاءکنندگان این کارزار به واسطه ضعف شدید وی در اداره امور و عقب ماندن از اهداف و شعارهای دولت سیزدهم و با اشراف به ناتوانی ایشان، خواستار برکناری فوری مهدی دوستی از استانداری و نمایندگی دولت در هرمزگان هستند.

در کارنامه سراسر انتقاد وی جز شعارهای تخیلی از جمله ایجاد شهرک‌های متعدد در حوزه‌های شیلاتی ، پتروشیمی ، فولادی ، کشاورزی ، نساجی ، دارویی و شیشه بدون در نظر گرفتن ظرفیت و پتانسیل‌های استان اقدامات شاخص و قابل توجهی که جامعه را به سمت امید آفرینی و ارتقای اعتمادی عمومی هدایت کند ، به چشم نمی خورد .

نشست‌های بی‌نتیجه پشت درهای بسته با مسئولان کشور و ادعاهای عجیب و غریب از این نشست‌ها که بدون حضور اصحاب رسانه رقم خورده و می خورد ، در افکار عمومی سیاسی‌کاری و تلاش برای بقا، تلقی می شود .

آنچه موجب عقب ماندگی استان در دوره مدیریتی استاندار شده ، عدم استفاده از نخبگان ، مدیران توانمند و با تجربه ، عدم بهره گیری از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان، چهره های برجسته دانشگاهی و فعالان حوزه های مختلف است . جابجایی‌های عجولانه در مدیریت‌های ستادی، بکارگیری مدیران ناکارآمد در استان‌، به انزوا بردن کارشناسان، مدیران کاربلد ، نتیجه ای جز نارضایتی عمومی و مسدود شدن مسیر توسعه نداشته و ندارد . تقابل با شهروندان منتقد، ایجاد اتاق بتنی در مواجهه با رسانه ها ، اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسانه در جلسات محفلی، استان هرمزگان را که دارای ظرفیت های عظیم خدادادی است به جامعه ای محروم و کم برخوردار که در فقر و فلاکت در جمع استانهای برتر کشورقرار دارد ، تبدیل نموده است .

اتفاقات بحرانی در مراکز مختلف تحت نظارت استانداری، عدم تمایل و توانایی در پیگیری و رفع فقر در هرمزگان، عدم‌ ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها، اتلاف بودجه استان در امورات غیرمرتبط و غیرضروری، خنثی بودن در قبال ضایع شدن حقوق مردم، بی‌تفاوتی نسبت به مطالبات مردم، چشم بستن بر روی تخلفات و استفاده‌های سوء، اصرار به اجرای طرح‌های غیرکارشناسی و غیرقابل انجام تنها بخشی از ضعف مدیریتی مهدی دوستی را عیان می سازد .

در هیچ دوره ای از تاریخ استان هرمزگان از سال ۱۳۵۴که این استان تشکیل شده تا به امروز شاهد فاصله بین مردم و مسئولین نبوده ایم . در هیچ دوره ای فضای رسانه استان اینقدر با نماینده عالی دولت و مدیران استان دچار تنش و تشنج نبوده است . در هیچ مقطعی حوزه های فرهنگ ، صنعت ، اقتصاد ، ورزش به اندازه این نزدیک به سه سال ضرر و زیان ندید . در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره جهاد تبیین و تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی را مکرراً به مسئولین گوشزد نموده و لازمه تحقق این امر ، تقویت اعتماد عمومی ، ارتباط مستمر با رسانه ها و بهره گیری از نخبگان فرهنگی است که گویا در قاموس وی جز تشتت در ارتباط با آنان چیز دیگری نمی گنجد . مهدی دوستی به عنوان کلیددار دولت در هرمزگان دوران سیاه مدیریتی را ثبت کرد ، شورای اطلاع رسانی که می توانست نقش موثری در تقویت تعاملات و همسویی در تبیین دستاوردها داشته باشد ، به شورایی فرعی ، نیمه تعطیل و بدون ره آورد تبدیل شده است .

این کارزار مطالبه گری از ریاست محترم جمهوری اسلامی و مقام عالی وزارت کشور است که مصرانه خواستار «برکناری مهدی دوستی استاندار هرمزگان» می باشند و اعلام می‌نمایند استان برای جبران همه کم کاری ها و تصمیمات نابجا به نیرویی متخصص، توانمند و کارآمد نیاز دارد؛ به شخصیتی نیاز دارد که از نمد حقوق بر زمین مانده مردم مظلوم و بی‌پناه هرمزگان، دنبال کلاهی برای خود نباشد و به جای حفظ موقعیت و تأمین آتیه خویش، آبادانی هرمزگان را در سایه وحدت و همدلی مردم و مسئولین با اقدامات جهاد گونه ، مدبرانه و متعهدانه دنبال نماید .

همراه ما شوید و با این کارزار مطالبه‌گری، صدای اقشار محروم ، ستمدیده و مستأصل از سوءمدیریت را به گوش جامعه
برسانید..

استاندار هرمزگان با کلی وعده و لباس کار و پیراهن چهار جیب و بوت کاترپیلار ( تیپ مهندسی) به میدان آمد و یادم هست برای اجرای تعمیرات یک پل شخصاً به شهر میناب رفته و نظارت کرده بود ولی بعد از مدتی اقامت در مهمانسرای استانداری و نشست و برخواست با سیاسیون خود را از انظار عموم پنهان کرده و درب اتاقش نیز به روی مردم بسته و مشکلات و اعتراضات مردم را به معاونین و همکاران که کارآیی مناسبی ندارند سپردند!

بزن#حرف_مردم

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. استاندار هرمزگان
    امار کذب داده و میدهد
    ایشان را برکنار کنید
    ایشان حتی مهندسی هم ندارد
    ولی خودش رادکتر معرفی کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا