عمارت تاریخی سیف رشت در آتش سوخت

سه شنبه 8 اسفند حدود ساعت 23:20 خانه قدیمی سیف در چله خانه رشت آتش گرفت.

مسئولان آتش‌نشانی رشت عنوان کرده‌اند: «این خانه قدیمی معروف به خانه حاج سیف که قدمت آن به دوران پهلوی اول باز می‌گردد، طعمه شعله های آتش شد.» به گزارش آتش‌نشانی سقف، در و پنجره‌های چوبی و محیطی مملو از ضایعات قابل اشتعال وقتی نیروهای آتش‌نشان رسیده بودند همه سوخته بودند. این خانه هم به سرنوشت دیگر خانه‌های تاریخی رشت همچون خانه شبان و خانه ابتهاج دچار شد.این خانه به رغم آن‌که در فهرست آثار ملی ثبت شده است؛ به دلیل بی‌توجهی مسئولان به مرور زمان تبدیل به ‌زباله‌دانی و خوابگاه شبانه معتادان شده بود.

به‌نظر می‌رسد که آتش روشن کردن این افراد بی‌خانمان هم در خانه را به آتش کشانده است. برخی هم می‌گویند؛ مالک خانه را سوزانده تا بتواند روی خاکسترش خانه‌سازی کند.

سوال این است که در تمام این مدت چرا هیچ‌گونه نظارتی بر این خانه که در یکی از مهم‌ترین میادین تاریخی شهر قرار دارد از سوی اداره میراث‌فرهنگی گیلان انجام نشده. خانه سیف قربانی بی‌توجهی‌ها شده است. حال معلوم نیست که پرونده قضایی برای بررسی علل سوختن این خانه تشکیل می‌شود یا نه؟ آیا برای مسئولان میراث‌فرهنگی رشت مهم است که این خانه آتش گرفته است؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا