بازداشت مدیر و مسئول فنی یک مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان در شیراز

پس از بازداشت اعضای هیات امنای مرکز خیریه معروف شیراز، که اکنون با وثیقه‌های میلیاردی آزادند، مدیر و مسئول فنی مرکز نگهداری اعصاب و روان مهریاران این شهر نیز در بازداشت به سر می‌برند.

م.ر مدیریت و س.پ مسئول فنی مرکز توانبخشی مهر یاران این شهر به دلیل ترخیص سرخود بیمار اعصاب و روان متهم که به دستور مقامات قضایی در این مرکز نگهداری می‌شد، از سوی قاضی پرونده بازداشت شده‌اند.

عدم نظارت بهزیستی در استان فارس و شهر شیراز بر مراکز توانبخشی مورد تازه‌ای نیست به نحوی که هر دم از این باغ بری می‌رسد اما مسئولان بهزیستی استان بر لب میز نشسته و گذر پست را نظاره‌گرند!

دلایل ضعف نظارت را باید در آنجایی جستجو کرد که مدیر کل این استان همسو با سیاست‌های پوپولیستی رئیس سازمان و با سوء‌استفاده از تعدادی از تشکل‌های استان، یکشنبه‌های تعاملی را راه‌اندازی می‌کند تا با بازی دادن و سرگرم کردن آنان، سرپوشی بر روی ناتوانی‌ها و کم‌کاری‌های خود بگذارد.

اگر قادری به جای حکم بر سر نهادن و دادن معاونت توانبخشی به فردی فاقد تجربه و تخصص لازم و مدیرکلی استان فارس به فردی خنثی به دنبال افراد کاربلد و راهکاری تخصصی نظارت می‌رفت امروز شاهد اتفاقات زنجیره‌وار ناخوشایند در بهزیستی استان فارس نبودیم!

چه بسا استان‌های دیگری که حوادث ناخوشایند بهزیستی آنها در بی‌خبری و عدم اطلاع‌رسانی لازم مخفی می‌ماند.

ای کاش قادری به جای جلسات مرتب هفتگی با نمایندگان مجلس و دیگر کسانی که می‌توانند واسطه حفظ عنوانش شوند همراه با دکتر عباسی معاون توانبخشی، در بازدیدهای بی‌خبر و تصادفی، سری به مراکز می‌زدند و اعلام می‌کردند که آیا حاضرند معلول، سالمند یا بیمار روانی منتصب به خود را در مراکز تحت نظرشان نگهداری کنند؟!

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل