موفقیت‌های کی.جی.اچ.ام به‌رغم شیوع ویروس کرونا

تولید کننده مس لهستانی، کی.جی.اچ.ام، اعلام کرده که معدن مس سیِرارا گوردای این شرکت در شیلی احتمالاً دیگر نیازی به حمایت مالی از سال آینده به بعد نخواهد داشت، چون این معدن در فصل دوم خبر از ۱۵۰ درصد جهش در سود ناخالص خود علی رغم مخاطرات مرتبط…

تولید کننده مس لهستانی، کی.جی.اچ.ام، اعلام کرده که معدن مس سیِرارا گوردای این شرکت در شیلی احتمالاً  دیگر نیازی به حمایت مالی از سال آینده به بعد نخواهد داشت، چون این معدن در فصل دوم خبر از ۱۵۰ درصد جهش در سود ناخالص خود علی رغم مخاطرات مرتبط با کووید ۱۹ داده است.

کی.جی.اچ.ام، مالک ۵۵ درصد از سهام معدن مس-مولیبدن سیِررا گوردای شیلی در بیابان آتاکاما می باشد که حدود ۱۱۰ هزار تن سنگ معدن در روز تولید می کند. سودهای قبل از کسر بهره، مالیات، استهلاک و کاهش ارزش سیِررا گوردا در فصل دوم با ۱۵۰ درصد جهش نسبت به دوره مشابه ۲۰۱۹ به ۳۲۴ میلیون زلوتی رسید که علت آن، به گفته کی.جی.اچ.ام تولید بالا بود.

پاوِل گروثا،قائم مقام دارایی های خارجی کی.جی.اچ.ام ، در یک کنفرانس خبری گفت، ” ما نسبت به نتایج مالی آینده این معدن نگاهی خوش‌بینانه داریم.” او افزود از سال آینده به بعد، یعنی یک سال دیرتر از برنامه ریزی اولیه به علت همه گیری کووید ۱۹، نیازی به حمایت مالی مالکان خود نخواهد داشت.

همچنین در همین کنفرانس، مدیر عامل این شرکت مارسین کلودزینسکی، گفت که تنها سه شرکت از ۱۵ شرکت معدنکاری جهانی در فصل دوم سال جاری توانسته اند تولید مس خود را افزایش بدهند. کلودزینسکی گفت “من این را یک موفقیت می دانم که ما در میان این سه شرکت هستیم.”

او افزود که تمام معادن کی.جی.اچ.ام در لهستان و خارج این کشور، با به کارگیری ۳۰ هزار نفر، عملیاتشان را علی رغم همه گیری کرونای جدید ادامه داده اند. او گفت “شخصاً، از نظر من این دوره سخت ترین زمان در این شرکت بوده است- دوره ای که از فوریه آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است. بدترین کابوس من این بود که به من زنگ بزنند و بگویند مقیاس سرایت ویروس به حدی رسیده که بخش های معدنکاری یا ذوب شما باید تعطیل شود.”

او افزود کی.جی.اچ.ام در ابتدا در نظر گرفته بود پیشگیرانه برای محدود کردن مخاطرات شیوع این ویروس در معادن خود تولید را کاهش بدهد، اما نهایتاً تصمیم گرفت عملیاتش را با راهکارهای ایمنی خاص به طور عادی ادامه بدهد. در حالیکه معادن مس و نقره کی.جی.اچ.ام به عملیاتشان ادامه داده اند، بسیاری از معادن زغال سنگ سخت لهستان تحت الشعاع کووید ۱۹ قرار گرفتند به نحوی که بسیاری از کارگران این معادن مبتلا و عملیاتها تعطیل شدند.

منبع:Mining.com

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا