بِگم بِگم های بی‌سرانجامِ نماینده کرمان / آقای پورابراهیمی کلاه‌تان را کمی بالاتر بگذارید

صبح یکشنبه نشست خبری پورابراهیمی نماینده کرمان در حالی برگزار شد که شاید برای اولین بار است که در طی چند دوره حضور وی در مجلس نام او بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان ها افتاده است.

به عنوان نماینده ای که به جای تمرکز به وظایف نمایندگی خود به دنبال بازگرداندن مدیرعامل برکنار شده شرکت گهرزمین بود تا این شائبه قوت بگیرد که مگر در این معدن چه خبر بوده و چه منافعی در میان است که چنین زمین و زمان بهم دوخته میشود.

آنقدر این آش شور بود و حساسیت ها را نسبت به رویکرد این نماینده مجلس در این رابطه دوچندان کرده بود که بخش عمده ای از وقت این نشست مطبوعاتی به تلاش اهالی رسانه برای رمز گشایی از چرایی تلاش پور ابراهیمی در بازگشت علی اکبر پوریانی این بازنشسته نظامی به جایگاه قبلی خود به عنوان مدیر عامل سپری شد.

در این مقال به اختصار به چند مورد خاص که در اخبار و حواشی این نشست خبری به نظر مغفول مانده پرداخته می شود.

شاید مهمترین فراز از سخنان پورابراهیمی آنجا بود که در اظهاراتش ماجرای پر حاشیه گهرزمین را “یک دعوای سیاسی” خواند اما گویا فراموش کرده که خود او یک طرف این ماجرا یا به قول خودش دعوای سیاسی قرار داشته.

او تلویحاً با تاختن به میرزایی مدیر عامل جدید گهرزمین او را فاقد سابقه خاص معدنی خواند بی آنکه تمایلی داشته باشد به یاد بیاورد مگر پوریانی که بازنشسته نیروی انتظامی بوده قبل از انتصابش با کدام سابقه معدنی منصوب شده بوده که حالا اینچنین مدافع وی شده اید؟ هر چند که میرزایی بطور خاص سابقه عضویت در هیات مدیره ٢ شرکت بزرگ معدنی را قبل از انتصاب در کارنامه خود داشته.

نماینده کرمان که برای بازگشت پوریانی خود را به آب و آتش زده بود دلیل نامه نگاری هایش با رییس جمهور برای بقای پوریانی، محدود بودن اختیارات و تعهدات سرقینی سرپرست وقت وزارت عنوان کرد و گفت وی نمی توانسته با توجه به اختیارات محدود خود عزل و نصب انجام دهد در حالیکه در پاسخ به این سوال که پس چگونه پوریانی با عنوان سرپرستی گهرزمین آنهم عنوانی که اصلاً در قانون تجارت محلی از اِعراب ندارد توانسته چندین مدیر بومی انتصاب شده از سوی میرزایی را عزل و عملاً مدیران غیر بومی سابق را منصوب و جایگزین کند سکوت اختیار کرده است.

پور ابراهیمی در خصوص وجود برخی ابهامات مالی در گهرزمین گفت:معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشته بود که سازمان بازرسی اعلام کرده که پرونده های متعددی در این رابطه وجود دارد.

پورابراهیمی اما معتقد است که این امر قابل قبول نیست و باید حتما این موارد منجر به صدور حکم توسط دستگاه قضایی شود تا در مقام نماینده مجلس برخورد کند که در این رابطه باید دید آیا ایشان در مورد امثال بابک زنجانی و طبری ها هم همین نظر را دارد یا معتقد است فردی مثل طبری تا صدور حکم باید در مقام خود ادامه فعالیت دهد؟

اگر خوشبینانه بپنداریم که شاید این نماینده مردمی و دلسوخته هنوز لیست بلند و بالای تیم مدیریتی پوریانی را در گهرزمین که آن را به بهشت آقازادگان بدل ساخته است ندیده، اما بعید است که اسناد منتشر شده خرید زمین های همسر پوریانی به چند برابر قیمت وقت برای شرکت گهرزمین آنهم تنها چند ماه بعد از انتصابش به عنوان مدیرعامل گهرزمین را ندیده باشد یا در موردی دیگر از اسناد انتقال قراداد پیمانکاری سنگ شکن با شرکت تامین آتیه کارکنان گهرزمین بدون فسخ قرارداد به شرکت زنوبر ایرانیان بی خبر باشد، شرکتی متعلق به پدر زن پسر پوریانی که حدود یک هفته قبل از انتصاب او در گهرزمین با موضوع خشکبار تاسیس شده بود اما وقتی که وی به مدیر عاملی رسید چند روز بعد به موضوع فعالیت های معدنی تغییر موضوع می دهد و قرارداد سنگ شکن به آن شرکت منتقل میشود.

اما یکی از ناباورانه ترین بخشهای این سخنان جایی بود که وی با بکار بردن عبارت “برخی نمایندگان که تازه آمده اند” بطور تلویحی به نماینده مردم شهید پرور رفسنجان اشاره میکند که در جریان ارسال نامه برخی نمایندگان استان به رییس جمهور برای بازگشت پوریانی به گهرزمین پس از بررسی بیشتر و اطلاع از اینکه پشت پرده ماجراهای گهرزمین چیست شجاعانه و جسورانه با عذرخواهی امضای خود را پای درخواست از رییس جمهور پس گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا