درخواست کمیتۀ پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی برای علنی شدنِ دادگاهِ نیلوفر حامدی و الهه محمدی و ضرورتِ حضور وکیلِ انتخابی در پرونده

کمیتۀ پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی، در بیانیه‌ای، خواستار علنی شدن دادگاه خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی با حضور وکیل انتخابى شد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بنا به اخبار منتشره مقرر است محاکمه این دو روزنامه‌نگار که قریب ٨ ماه در بازداشت به سر می‌برند، در روزهای ٨ و ٩ خردادماه جاری برگزار شود.

متأسفانه طى سالهاى اخیر رویۀ موجود به شکلی بوده که این نوع محاکمات به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شده‌اند. حال آن که این شیوه مانع از آن است که افکار عمومی از جزئیات محاکمه آگاه و به حقیقت امور واقف شود.

همچنین از آنجا که مطابق با قانون آئین دادرسی کیفری، ایجاد امکانات کافی برای حضور وکیل انتخابی و دفاع متهمان از حقوق اولیۀ متهمان است، کمیته پیگیرى وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتى امیدوار است در این محاکمات حقوق این دو روزنامه‌نگار رعایت شود؛ چرا که از لوازم و شرایط قطعی دادرسی عادلانه علنی بودن و حضور وکیل انتخابی است.

بنابراین، کمیته از مقامات محترم قضایی مى‌خواهد با توجه به اصول دادرسی عادلانه و موازین حقوقی و مقررات قانون آئین دادرسی کیفری، شرایط لازم را برای علنی بودن دادگاه خانم ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی و اجرای حق دفاع ایشان فراهم آورند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا