آمار غلط انداز دولت از میزان فروش در نمایشگاه کتاب/ دولت گرانی ۷۰ درصدی کتاب را هم مصادره به مطلوب کرد

اقتصاد۲۴: نمایشگاه کتاب تهران در حالی به پایان رسید که مسئولان دولتی و وزارت ارشاد تلاش می‌کنند از فروش کتاب در این دوره یک دستاورد بسازند.

شاید در همین راستا بود که علی رمضانی، سخنگو و قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با انتشار نوشته‌ای در فضای مجازی از فروش ۴۰۱ میلیارد تومانی کتاب در دو بخش حضوری و مجازی خبر داد.

او نوشت: «مجموع فروش سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران بیش از ۴۰۱ میلیارد تومان. مردم عزیز سراسر کشور ۲۵۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در بخش حضوری و ۱۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش مجازی کتاب خریدند.

تعداد کتاب‌های خریداری شده بیش از سه و نیم میلیون نسخه تخمین زده می‌شود.

تعداد نسخه‌های فروش رفته در بخش مجازی (دقیق) یک میلیون و ۳۶۹ هزار و ۶۰۶ نسخه، تخمین تعداد نسخه‌های فروش رفته در بخش حضوری (بر اساس میانگین قیمت کتاب‌های فروش رفته در بخش مجازی) دو میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۲۹ نسخه. خدا قوت به ناشران و کتاب‌فروشان گرامی. دستمریزاد به پستچی‌های عزیز برای رساندن بسته‌های کتاب به روستا‌ها و شهرها.»

البته که این آمار در حالی است که اکنون تعداد کل کتاب‌های خریداری‌شده بیش از سه و نیم میلیون جلد تخمین زده می‌شود.

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، نگاهی به آمار ارائه شده از سوی ستاد خبری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، چند آمار و رقم را پیش روی ما می‌گذارد:
۱-مجموع فروش سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران بنا بر این آمار حدود ۴۰۱ میلیارد تومان بوده است.
۲-در بخش حضوری ۲۵۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان کتاب خریداری شده است.
۳-در بخش مجازی نیز ۱۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کتاب خریداری شده است.
۴-تعداد نسخه‌های فروش رفته در بخش مجازی (دقیق) ۱/۳۶۹/۶۰۶ نسخه است.
۵-تخمین تعداد نسخه‌های فروش‌رفته در بخش حضوری (بر اساس میانگین قیمت کتاب‌های فروش رفته در بخش مجازی): ۲/۲۹۷/۵۲۹ نسخه تخمین زده می‌شود.
۶-همچنین در این دوره نمایشگاه بیش از ۳ هزار عرضه‌کننده حضور داشتند، ۲۱۰ کتابفروش، ۱۰۰ ناشر خارجی و ۲۷۰۰ ناشر داخلی در بخش حضوری و مجازی به عرضه آثار خود پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا