زیلابی، وکیل اعضای کانون صنفی معلمان خوزستان: تفهیم دو عنوان اتهامی عضویت در گروه‌های معاند و فعالیت تبلیغی علیه نظام برای یازده نفر از معلمان موکلین پرونده/ کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به عنوان گروه‌های معاند شناخته شده‌اند!

فرزانه زیلابی، حقوقدان و وکیل اعضای کانون صنفی معلمان استان خوزستان در گفتگویی با امتداد از احضار این افراد به دادگاه خبر داده و اظهار داشت: برخی معلمان و اعضای کانون صنفی معلمان استان خوزستان پیرو کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب اهواز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های معاند جهت رسیدگی به اتهام‌های انتسابی به دادگاه انقلاب اهواز فراخوانده شدند.

محمد جعفری: در پی این احضار؛ خانم‌ها و آقایان پیروز نامی(دبیر کانون صنفی معلمان خوزستان و عضو شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان)، کوکب بداغی، سیامک صادقی چهرازی، علی کروشاتی، اقبال تامرادی، صادق ناصری، زهره بختیاری، شهریار شیروانی نیا، معین زرگانی، بهنیا بهمئی‌نژاد و عماد رفیعی به من وکالت دادند.

در اعتراضات جاری معلمان برای پیگیری خواسته‌های صنفی به شکل ناگزیر پیوندی با اعتراض‌های پس از فوت خانم مهسا امینی در جنبش موسوم به زن زندگی آزادی و مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان برقرار شد که متعاقب آن با گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان خوزستان، دو پرونده در شعب۱۲و۱۳ بازپرسی زیر عناوین اتهامی متعدد امنیتی و غیر امنیتی برای موکلان اقامه کردند.

در نهایت با صدور قرار رسیدگی توأمان، توسط شعبه۱۲بازپرسی قرار جلب به دادرسی صادر شد که با ملاحظه کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، دو عنوان اتهامی «عضویت در گروه‌هایی که هدف آنها برهم زدن امنیت کشور است» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» علیه موکلان مشاهده می‌شود.

وقت رسیدگی به پرونده روز ۱۸ اردیبهشت ماه، مصادف با هفته معلم، تعیین شده بود که پس از ابلاغ وقت به نامبردگان و وکیل، وقت تعیینی به علت در مرخصی به سر بردن قاضی در روز رسیدگی، ابطال و به ۲۷خردادماه موکول شد.

صرفنظر از ایرادات شکلی و ماهوی فراوان خرد و کلان به عناوین اتهامی، گزارش ضابطان امنیتی و روند تحقیقات در پرونده که موضوع تازه‌ای نیست، باید گفت که چارچوب فعالیت کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با اساسنامه مصوب و خواسته‌های تعریف شده مشخص و آشکار است.

تراشیدن اتهام ناروا برای کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به عنوان «گروه‌هایی که هدف آنها بر هم زدن امنیت کشور» است، ناشی از بی سلیقگی و کج‌اندیشی آقایانی است که شاید از سر ناچاری برای حل معضلات پیش آورده با پرونده سازی، قضایا را به انحراف می‌کشانند. امیدوار هستیم که در نهایت این پرونده منجر به صدور حکم برائت به نفع معلمان شود.

منبع: امتداد

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا