قطع عیدی مددجویان بهزیستی‌ پس از ۱۵ سال

رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

عیدی مددجویان سازمان بهزیستی نوروز امسال پس از ۱۵ سال قطع شد‌.

پس از حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان، این‌بار دولت رئیسی در اقدامی بی‌سابقه عیدی مددجویان این سازمان را حذف کرد.

سازمان برنامه و بودجه هر سال بودجه مربوط به مستمری مددجویان بهزیستی را به اندازه ۱۳ ماه به بهزیستی پرداخت می‌کرد اما سال گذشته‌ بودجه ماه سیزدهم محقق نشد و مددجویان سازمان بهزیستی عیدی دریافت نکردند‌. همچنین این سازمان معلول‌ستیز در آخرین روز سال گذشته، ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه بهزیستی را به بهانه پرداخت حقوق معوقه معلمان، واریز نکرد که این مبلغ به میزان عیدی مددجویان بهزیستی بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که مبلغ عیدی مددجویان برابر با یک ماه مستمری آنها و بسیار ناچیز است اما دولت همین عیدی ناچیز را هم از محروم‌ترین گروه جامعه دریغ کرد‌.

در حالی که انتظار می‌رفت در پایان سال پرداخت همه معوقات و عیدی، کام جامعه هدف را شیرین کند، دولت حتی‌ از پرداخت عیدی مددجویان نیز شانه خالی کرد تا ثابت کند دستگیری از محرومان شعاری بیش نبوده است‌.

سکوت بهزیستی در قبال تبعیض و ظلم آشکار دولت در حق جامعه هدف این سازمان و همچنین نبود توان و تدبیر کافی در بدنه مدیریتی این سازمان برای چانه‌زنی با سازمان برنامه و تحقق کامل بودجه خود نیز مباحث قابل اعتنایی است اما اگر علت این حجم از اهمال و بی‌توجهی دولت‌ که در اصل‌ ماهیت سازمان بهزیستی را زیر سوال قرار داده است “عدم وجود بودجه” بوده باشد، جای یک پرسش از رئیس دولت‌ باقیست: آیا دولت از پرداخت‌ عیدی و مزایای پایان سال کارکنان خود نیز صرفنظر کرد؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا