مجید خادمی دانشجوی معترض بهبهانی، از حکم اعدام تبرئه شد

مجید خادمی، ۳۱ ساله اهل شهرستان بهبهان که با اتهاماتی همچون “تخریب عمدی اموال عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران)، اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد ناریه غیرنظامی، اقدام علیه امنیت ملی، بغی و افساد فی الارض مواجهه بود از آبان ماه ۱۳۹۸ طی حوادث ماهشهر که با دفاعیات عالی وکیل پرونده دکتر علی شریف زاده اردکانی از حکم افسادفی‌الارض و بغی که کیفر آن اعدام بود تبرئه شد.

مجید خادمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب بندر ماهشهر محکوم شد به مجموعا ۱۰ سال و یک ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی که البته در صورت تأیید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۶ سال و سه ماه حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

رأی محکومیت مجید خادمی که به تازگی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی مهران مهمان نواز ابلاغ شده بدین شرح میباشد:
از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به ۶ سال و سه ماه حبس تعزیری، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال و چهار ماه حبس تعزیری و همچنین از بابت اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۲ سال و شش ماه زندان، جمعا ۱۰سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

که بر پایه این حکم صادره، خادمی همچنین بایستی از بابت مجازات‌های تکمیلی ۲ سال هم اقامت اجباری در شهرستان تفت در استان یزد داشته باشد، به اضافه ۲ سال هم ممنوعیت از عضویت در احزاب و دستجات سیاسی ، اجتماعی و همچنین الزام به شرکت در کلاس‌های توجیهی با دعوت از “کارشناسان خبره”، نیز محکوم شده است.

شایان ذکر است که پرونده آقای خادمی از بابت رسیدگی به بخش دیگری از اتهامات از دادگاه شهرستان ماهشهر به دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان ارجاع دادند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا