بازارسابق ماهی‌فروشان بندرعباس تبدیل به بازار صنایع دستی می‌شود/ وعده یک میلیارد کمک بلاعوض به زنان مال‌سوخته

به گزارش خبرگزاری فارس، بازار سابق ماهی‌فروشان بندرعباس که با جابجایی ماهی‌فروشان به بازار جدید به مخروبه‌ای بدل شده بود، حالا با تصمیم جدیدی قرار است به بازار موقتی برای عرضه صنایع دستی توسط بانوان سرپرست خانواری شود که در آتش‌سوزی معبد هندوها در ۲۷ اردیبهشت ۹۹ تمام زندگی خود را از دست دادند.

شب گذشته در نشست ویژه‌ای با هدف چاره‌اندیشی برای ایجاد یک مکان جدید برای بانوان شاغل در بازارچه معبد هندوها که به ریاست استاندار و با حضور مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شهردار بندرعباس برگزار شد، مقرر گردید تا شهرداری ظرف ۳ ماه اقدام به آماده‌سازی بازار سابق ماهی‌فروشان بندرعباس کرده تا محل فعالیت کسبه صنایع دستی آسیب داده ناشی از آتش‌سوزی معبد هندوهای بندرعباس شود.

به گفته فریدون همتی استاندار هرمزگان، باید فضای مناسب و شکیلی برای احداث بازارچه دائمی این کسبه صنایع دستی در بندر شهید حقانی، معبد هندوها یا نقطه‌ای دیگر طی این هفته پیش بینی و طراحی شود، تا بازارچه ماندگاری برای صنایع دستی با توجه به اهمیت آن راه اندازی شود.

یک میلیارد تومان کمک بلاعوض

وی همچنین عنوان کرد: از طریق صندوق کارآفرینی امید نیز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این کسبه خسارت دیده پیگیری خواهد شد و علاوه بر آن برای جبران خسارت، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به پیگیری جذب یک میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت کمک بلاعوض به کسبه آسیب‌دیده، مکاتبه و پیگیری کند.

ضرورت بیمه شدن محل جدید

استاندار هرمزگان همچنین با توجه به عدم بیمه بودن بازار سابق صنایع دستی در معبد هندوها که بدلیل شرایط نامناسب سازه آن، امکان بیمه کردن سازه آن وجود نداشته نیز گفت: همه فعالیت‌های اصناف مختلف باید بیمه باشند تا در زمان بروز حوادث با مشکلی مواجه نشوند.

لزوم جدیت میراث فرهنگی در پیگیری دستورات 

به گزارش فارس، انتظار آن است تا اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان با تحرک هرچه بیشتری در زمینه اجرایی ساختن مصوبات این جلسه و همین طور جذب یک میلیارد تومانی که به همت احمد مرادی و استاندار هرمزگان در دیدار با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دستور آن صادر شده اقدام کند.

امید به تحقق وعده‌ها بسته‌ایم

همچنین خانم مصطفوی یکی از بانوان آسیب‌دیده در حادثه آتش‌سوزی بازارچه معبد هندوها نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بندرعباس درباره دستاوردهای نشست شب گذشته در استانداری هرمزگان با تقدیر از پیگیری‌های احمد مرادی نماینده و همتی استاندار هرمزگان اظهار داشت: امیدواریم دو وعده داده شده یعنی پرداخت یک میلیارد تومان بلاعوض به آسیب‌دیدگان حادثه آتش‌سوزی و همین طور اختصاص بازار سابق ماهی‌فروشان به بازارچه صنایع دستی رنگ واقعیت به خود بگیرد.

وی عنوان کرد: زنان سرپرست خانوار شاغل در بازارچه معبد هندوها در پی بروز آتش‌سوزی به کلی تمام زندگی خودشان و سرمایه‌شان را از دست دادند که بخش بزرگی از خسارات آتش‌سوزی مربوط به کالاهایی بود که به صورت امانی و برای فروش در غرفه‌ها قرار داشت که آتش همه آنها را نابود کرد و اکنون به شدت مقروض هستند.

گزارش از فهیمه شمسی

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا