نگاهی به تغییرات مدیریتی در شرکت گهرزمین: پوریانی، بازنده تغییرات گهرزمین

نسیم امید: حدود یک ماهی است که افکار عمومی با اخبار تغییرات مدیریتی در گهرزمین از قبیل تغییر و رفت و برگشت مدیر عامل، تغییر اعضای هیئت مدیره، عزل و انتصاب مدیران میانی و … مواجهه هستند که خروجی جنگ قدرت را به اذهان شهروندان متبادر می‌کند. در اینباره موارد ذیل قابل تأمل است:

۱- تصمیمات هر هیأت مدیره طبق اساسنامه و چارچوب قوانین مربوطه باید مورد احترام همگان باشد و همه سعی کنند در چارچوب قوانین تصمیم‌گیری کنند. تغییر تصمیمات هیأت مدیره تحت فشار اشخاص حقیقی و حقوقی دارای نفوذ صدمات جبران ناپذیری به مدیریت کشور و اعتماد افکار عمومی وارد می‌کنند که به این راحتی از حافظه مردم فراموش نمی‌شود. تغییر اعضای هیأت مدیره برای رسیدن به نتیجه مطلوب و بازی با شخصیت و روح و روان افراد برای کسب مقام با کدام اخلاق اسلامی سازگاری است.

۲- دخالت برخی نمایندگان مجلس در این امور خارج از وظایف قانونی آنها بوده و جایگاه و شأن آنها را تنزل داده و «مجلس را از رأس امور به ته امور» می‌رساند و دود این دخالت‌ها به چشم مردم می‌رود و اعتماد آن‌ها را به مجلس، به عنوان نهاد قانون‌گذار کشور کمتر می‌کند و این قوه مهم را به عنوان محلی برای دخالت در امور اجرایی با شائبه رانت‌خواری و سهم‌خواهی تنزل می‌دهد.

۳- جناب پوریانی حدود ۸ سال در سمت مدیرعاملی این شرکت قرار داشته و فارغ از حرف و حدیث‌هایی که درباره عملکرد او زده می‌شود و وظیفه دستگاه‌های نظارتی و بازرسی است ، که صحت و سقم آنرا به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنند. لذا فارغ از آن، ۸ سال خدمتگزاری کافی است و ماها باید یاد بگیریم که فرصت خدمتگزاری را به دیگران نیز بدهیم.

۴- وقتی هیأت مدیره وقت مدیرعامل را تغییر داده و در روزنامه رسمی نیز درج شده است خود پوریانی برای حفظ شخصیت خودش هم که شده تحت هیچ شرایطی نباید با بازگشت به مدیرعاملی موافقت کند و پست و مقام اینقدر ارزش ندارد که فرد آبروی خودش را در جایی که آماج حمله قرار گرفته است در معرض تهاجم قرار دهد.

۵- شنیدن اخباری از این دست که پوریانی به مدیرعاملی بازگشت ، یا میرزایی با آرمان‌های شهدا پیمان بست و به دیدار امام جمعه رفت، برخی نمایندگان مجلس با ارسال نامه به ریاست جمهوری خواهان ابقای پوریانی شدند و سایر موارد تبعات زیادی برای اجتماع دارد جنگ قدرت آنهم از طرف افرادی که در مصاحبه‌ها و سخنرانی ها مدام از ارزشهای دینی و بی‌ارزش بودن پست و مقام صحبت می‌کنند، برای امام حسین (ع) اشک می‌ریزند، یقه پیراهن را محکم می‌بندند! از مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی هزینه می‌کنند چه پیامی به افکار عمومی مخابره می‌کند؟

۶- مقام خواهی، منصب جویی و منزلت طلبی در قرآن و روایات اسلامی مورد سرزنش و مذمت قرار گرفته و آنرا منشاء کفر، نفاق و ریاکاری و هلاکت دانسته‌اند. در سوره هود آیه ۱۵-۱۶ قرآن مجید آمده است: «مَنْ کانَ یُریدُ الْحَیاهَ الدُّنْیا وَ زینَتَها نُوَفِّ إِلَیْهِمْ أَعْمالَهُمْ فیها وَ هُمْ فیها لایُبْخَسُونَ أُولئِکَ الَّذینَ لَیْسَ لَهُمْ فِی الآْخِرَهِ إِلاَّ النّارُ» «کسانی که طالب تعیش مادی و زینت و شهوات دنیوی هستند ما مزد سعی آنها را در کار دنیا کامل می‌دهیم و هیچ از اجر عملشان کم نخواهد شد ولی در آخرت جز آتش سهمی نخواهند داشت.»

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا