تخریب بافت تاریخی شیراز برای هنگام ظهور امام زمان

محمدمهدی کلانتری، دبیر پویش ملی بافت تاریخی شیراز درباره توسعه حرم شاه‌چراغ و تخریب بافت تاریخی گفت: «یکی از مسئولینی که دنبال توسعه است گفته ما الان نیازی به این حجم از ساخت و ساز نداریم ولی ما داریم برای ظهور زمینه‌سازی می‌کنیم، امام زمان که بیاید حرم‌های آن زمان باید گنجایش زیادی داشته باشند.»

کلانتری که در نشست خبری خبرگزاری فارس سخن می گفت، خطاب به حامیان تخریب بافت تاریخی شیراز خاطرنشان کرد: شما اعتقادات مذهبی را با توسعه غصبی زیر پا می‌گذارید و با زور مردم را [از محل زندگی‌شان] اخراج می‌کنید، متری ۸ میلیون تومان تملک می کنید و بخشی از آن را قبرسازی می‌کنید، بخشی را تجاری‌سازی می‌کنید و بخشی را حرم می‌سازید ولی مردم را ناراضی از اینجا بلند می‌کنید.

او ادامه داد: این‌ها اگر بخواهند صحن ۹ هکتاری بین دو حرم[شاهچراغ و سیدعلاءالدین حسین] بسازند، در این ۹ هکتار سه طبقه قبر می‌سازند؛ قبر را هم با بلوک سیمانی می‌سازند که هزینه خیلی کمی دارد ولی چه بازدهی مالی دارد؟ متری ۸ میلیون تومان تملک می‌کنند و متری سه میلیارد تومان می‌فروشند. هر قبر را اگر یک میلیارد تومان به مردم بفروشند، قبر سه طبقه می‌شود سه میلیارد تومان…شما ۹ هکتار را در سه میلیارد تومان ضرب کنید ببینید چه عددی می‌شود. حتی صحن‌سازی‌شان هم به خاطر طمع مالی است.

دبیر پویش ملی بافت تاریخی شیراز درباره گنجایش صحن حرم شاه‌چراغ گفت: در برنامه‌های مذهبی که پیک جمعیتی است این صحن پر نمی‌شود.

طرح توسعه شاهچراغ در سال‌های گذشته باعث تخریب ده‌ها خانه تاریخی در شیراز شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا