قائم موشک بازی روابط عمومی استانداری هرمزگان در یکسال اخیر/از روابط عمومی پوششی تا انتخاب سخنگو

پس از ادغام روابط عمومی و مدیرکل حوزه استاندار در دولت جدید، که این بخشنامه را خود دولت روحانی نیز اجرایی نکرده بود، محمد گلستانی نژاد به عنوان مدیر کل حوزه و روابط عمومی منصوب شد.

فاطمه رکن الدینی از بانوان استان که در دولت قبل مدیر کل روابط عمومی استانداری بود پس از ادغام روابط عمومی و مدیرکل حوزه استاندار مدت ۶ ماه به عنوان معاون حضور داشت به بهانه نماد اصلاح طلبی بودن از این سمت برکنار شد.

پس از وی رضا بهارلویی نیرویی از ستاد انتخاباتی تهران منتسب به تیم سعید محمد در این معاونت منصوب و مشغول شد که به دلیل رفتارها و برخوردهای نامناسب با اهالی رسانه خبرنگاران و عدم توانایی در مدیریت نتوانست بر این صندلی بیش از ۳ماه ابقا شود با توجه به اعتراضات و انتقادات گسترده از عملکرد مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی و ناکارآمدی این تیم در مدیریت افکار عمومی، با پولتیک مشاورین استانی خانم فرخنده جلالی از اداره کل ارشاد تحت عنوان مدیرکل روابط عمومی منصوب شد که تا مدتی توانست در فضای رسانه‌ای استان امیدبخشی و پوششی عمل کند اما این سیاست با توجه به عدم اختیارات و استقلال لازم خانم جلالی، جواب نداد و رسانه‌ها متوجه این بازیکن برای تلطیف فضای رسانه شدند و عملاً خانم جلالی نیز با توجه به اینکه سیاست‌گذاری در پشت پرده صورت می‌گرفت نتوانست خواسته‌های اهالی رسانه را جلب و با دولت در استان همراه کند.

از سویی انتقال نیروهای خارج از استانداری در «دولت سرپرستان» باعث شد مشکلات اداری زیادی بر این سازمان مترتب شود و نهایتاً در اوج نارضایتی افکار عمومی و رسانه‌ها از عملکرد روابط عمومی، متوجه شدند یک نفر موجه باید پاسخگوی افکار عمومی باشد و به تبعیت از دولت قبل سخنگو انتخاب شد تا شاید دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی و چهره معقول و منطقی به عنوان‌ سخنگو بتواند درد مزمن اطلاع‌رسانی و پاسخگویی را آلام بخشد و جبران ضعف امور روابط عمومی باشد هر چند وی در شورای اطلاع‌رسانی هم به دلیل عدم اختیارات لازم نتوانست کارنامه‌ای از خود بر جای بگذارد اما امیدواریم حداقل بتواند پاسخگوی عملکردهای این سازمان و استان باشد.

هر چند روشن است با توجه به اینکه سیاست‌گذاری در عرصه رسانه همچنان در «طبقه چهارم» انجام می‌شود اما باز هم سوسوی امید است تا با استقلال بتواند راه تعامل و دوستی را به جای حذف و برخورد در این پست در پیش گیرد.

بی ثباتی در روابط عمومی طی یک‌سال اخیر نه تنها به رسانه‌ها ضربه زد بلکه شأن و جایگاه روابط عمومی به حدی تقلیل یافت که حتی نتوانست ابتدایی‌ترین وظایف خود را سرانجام برساند.

حال به گوش می‌رسد گزینه‌های مختلفی برای معاونت روابط عمومی پیشنهاد شده تا بتواند فضای ملتهب رسانه را سامان دهد. غافل از اینکه پاک کردن صورت مسئله جواب نمی‌دهد و باید شاخ روابط عمومی شکسته شود تا افکار عمومی استان بیش از این شاخ نخورد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا