حکایت واگذاری مشکوک پالایشگاه نفت شازند توسط معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی به بانک رفاه چیست؟

پالایشگاه نفت شازند که دو و نیم برابر شستا سود داشت برای سازمان تأمین اجتماعی و به جای بدهی دولت واگذار شده بود به این سازمان طی فرایند مشکوکی که فقط معاون اقتصادی جوان این سازمان می‌داند واگذار شد به بانک رفاه بدین معنا که باز هم سازمان تأمین اجتماعی طی سال آتی به مشکل مالی بر می‌خورد.

با نوع نوینی از تاراج رفتن سرمایه کارگران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی آنهم به کام بانک رفاه مواجهه هستیم آنرا پای زرنگی مدیرعامل بانک باید نوشت یا عدم آگاهی و شناخت گردانندگان تأمین اجتماعی و یا شکل سومی که حاصل گاوبندی مدیرعامل و معاون اقتصادی تأمین اجتماعی با مدیرعامل بانک رفاه باشد، الله اعلم.

جهت وصول طلب سازمان تأمین اجتماعی از دولت تلاشهای زیادی را نمایندگان مجلس ، نمایندگان کار و کارگری و بازنشستگان سندیکای شرکای تأمین اجتماعی کشیدند و در ماه‌های پایانی امسال طلبکاری سالیان گذشته سازمان تأمین اجتماعی از دولت با واگذاری پالایشگاه نفت شازند به این سازمان وصول می‌شود.

بخشی از طلب سازمان اجتماعی که معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان بود را بگذارید کنار پالایشگاه سوده شازند که درآمد سود سالانه آن معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال سود سالیانه را با دلار فعلی مالک می‌شود این امر یک موفقیت بسیار بزرگ برای مدیران سازمان تأمین اجتماعی و بارقه امیدی مقابل چشمان بیمه‌شدگان بود که از طرفی دانشگاه‌های علوم پزشکی را هم امیدوار به دریافت طلبشان می‌کرد.

درآمد پالایشگاه شازند ۲/۵ برابر درآمد شرکت‌های شستا که مجموع ۱۶۲ شرکت هستند بود بدین معنا که درآمد کل این شرکت‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود ولی پالایشگاه نفت شازند به تنهایی دو و نیم برابر در سال حال چرا و طبق چه عقل سلیم و معادله‌ای به طور نامعلوم و نامشخص این شرکت را به بانک رفاه واگذار کردند؟

پالایشگاهی که سود سالیانه آن بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است درصدی از این سود معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان را به عنوان بدهکاری سازمان تأمین اجتماعی به بانک می‌پرداختند یا آهن قراضه پالایشگاه ۱۴ هزار میلیارد تومان ارزش داشت نه اینکه پالایشگاه را با کل سودش واگذار کنید.

اگر این پالایشگاه باقی می‌ماند نسل‌های آینده را تأمین می‌کرد و سازمان تأمین اجتماعی کشکول گدایی دیگر دست نمی‌گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. جناب وزیر و مخصوصا میرهاشم موسوی مدعیان مبارزه با رانت و فساد در دولت روحانی یه کم دیگه کلاهشون رو بالا بندازند.

  2. البته جهت اطلاع درآمد شستا ٢١ هزار میلیارد تومن هست و درامد این مجموعه به فنا رفته ۵٠ هزار میلیارد تومان است یعنی دو و نیم برابر پایان مطلبتون درست هست ، در ثانی بیش از وزیر باید جناب میر هاشم موسوی تُپُل الدوله دولت رییسی باید جوابگو باشد که مدعی مبارزه با رانت و فساد بوده ولی عملکرد در تمامی زمینه ها بر عکس بوده و هست.

  3. به آقای وزیر و میرهاشم موسوی بفرمایید بابت به هدر دادن حق و حقوق جماعت کارگری کمی کلاه خود را بالا بیندازد.

  4. جناب میرهاشم تُپُل الدوله وزیر که مدعی است مدبریتش ثانیه ای شده بفرماید که کل ما کارگران را در چند ثانیه واگذار کرده.

  5. نکته اینجاست که بانک رفاه برای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یعنی شستا است. خیلی به مدیرعامل بانک ربطی نداره، دوستان شستا از این جیب به آن جیب میکنند. در واقع فرقی نکرده چه در شستا باشد چه در شرکت ها و بانک های اقماری شستا!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا