حواشی عزل یا ابقای مدیرعامل گهرزمین ادامه‌دار شد

مدیرعامل پیشین و عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن گهرزمین تصریح کرد: در صورتی که پوریانی بار دیگر مدیرعامل شود، دلایل اصرار هیات مدیره را بر برکناری او افشا خواهم کرد، اعضای هیات ‌مدیره با احترام به دستور رئیس جمهور سرپرستی موقت ایشان را پذیرفتند.

به گزارش اخبار فولاد، جنجال مدیرعاملی شرکت سنگ آهن گهرزمین در یک ماه گذشته به اندازه‌ای بالا گرفت که کار را به دفتر ریاست جمهوری کشاند، آن هم با ورود یک نماینده مجلس.

علی اکبر پوریانی که از سال ۹۲ مدیرعامل این شرکت بود از اوایل شهریور سال جاری با رای اعضای هیات مدیره برکنار شد، اما پس از چند هفته با پیگیری محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در راور و کرمان و در نتیجه دو نامه‌ای که این نماینده به رئیس جمهور نوشت، پوریانی بار دیگر به گهرزمین بازگشت، اما این بار با سمت موقتی سرپرست شرکت، قرار است تکلیف بقای پوریانی در سمت مدیرعاملی و یا عزل همیشگی او را وزیر آینده صنعت، معدن و تجارت تعیین کند، هر چند نمایندگان مجلس بر این باورند که وزیر پرداختن به امور کلان‌تری را بر عهده دارد و انتصاب مدیرعامل یک شرکت امری جزئی محسوب شده که قطعا با شناختی از وزیر می‌رود به این حوزه ورود نخواهد کرد.

هیات مدیره به دستور رئیس جمهور احترام گذاشتند

وحید میرزایی عضو هیات مدیره و جانشین پوریانی پس از برکناری، در توضیح بیشتر در این باره گفت: ۵ شهریور سال جاری بنا بر تصمیم هیات مدیره آقای پوریانی برکنار شد پس از این اتفاق آقای پورابراهیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در راور و کرمان در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار بازگشت آقای پوریانی شدند که با پاسخ رئیس جمهور مبنی بر عدم عزل و نصب در زمان سرپرستی سرقینی مواجه شد. با این اتفاقات شرایط کار در شرکت به اندازه‌ای سخت شد که یکی از اعضای هیات مدیره انصراف داد و یکی دیگر از اعضا هم عزل شد.

او تاکید کرد: آیا گهرزمین حیاط خلوت افراد خاصی است که تا این اندازه بر بقای گزینه مورد نظر خود اصرار می‌ورزند، این در حالیست که مدیرعامل پیشین با تصمیم اعضای هیات مدیره برکنار شده بود. همچنین در آن روزها از مقامات قوه قضائیه خواسته شد تا به این قضیه ورود کرده و جریاناتی که در این شرکت وجود دارد را بررسی قرار دهندتا ببینند چرا این هجمه‌ها برای بازگرداندن پوریانی شکل گرفته است؟ هر چند تا که به امروز پاسخی از سوی دستگاه نظارتی و قضائی داده نشده است.

میرزایی اضافه کرد: آقای پورابراهیمی در ادامه پیگیری‌هایشان نامه دومی به رئیس جمهور نوشتند و بر خواسته خود تاکید کردند. در نهایت در راستای اجرای دستور رئیس جمهور محترم و آن طور که در صورت جلسه نیز آمده است، تصمیم بر این شد که تا زمان تعیین وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای پوریانی در سمت سرپرست شرکت قرار بگیرند، البته همین سمت هم از نظر حقوقی اشکال دارد، چون در قانون تجارت چیزی به عنوان سرپرست مدیرعاملی وجود ندارد و حقوقدانان باید در این زمینه اظهارنظر کنند که چنین قابلیتی وجود دارد یا نه؟ به هر حال اعضای هیات مدیره گهرزمین به دستور رئیس جمهور احترام گذاشته و حضور پوریانی را به عنوان سرپرست پذیرفتند.

او در پاسخ به اینکه چرا آقای پورابراهیمی اصرار بر بازگشت آقای پوریانی دارد، گفت: این جواب را باید آقای پورابراهیمی بدهند.

میرزایی ادامه داد: انتظار می‌رود پس از تعیین وزیر تکلیف مدیرعاملی این شرکت نیز مشخص شود. چرا که شخصا در جایگاه عضو هیات مدیره و نماینده سهامدار ادامه کار آقای پوریانی را در این شرکت به هیچ وجه صلاح ندانسته و این کار به جز اینکه به شرکت آسیب وارد کند، هیچ ثمره‌ای ندارد.

عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن گهرزمین در جواب به این پرسش که اعضای هیات مدیره با استناد به چه دلایلی بر عزل ایشان اصرار دارند، گفت: پاسخ این سئوال به پس تعیین تکلیف نهایی و انتخاب وزیر موکول می‌شود اگر فشارهای سیاسی به انتصاب دوباره آقای پوریانی در سمت مدیرعاملی منتهی شود، نسبت به روشنگری و شفاف‌سازی اقدام خواهد شد.

اصل بر استفاده بهینه از پتانسیل‌هاست

در ادامه شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان در گفت‌و‌گو با اخبار فولاد درباره اصرار نمایندگان بر ابقای پوریانی توضیح داد: مجلس بر حضور شخصی که بومی منطقه و به آن آشنا باشد، اصرار دارد. شخصی که بتواند در محل پروژه حضور پیدا کند، نه کسی که در سال یک بار هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: هدف استفاده از ظرفیت‌های تمامی متخصصان و مدیران است و قطعا در شرایط کنونی باید تمام اقدامات بر روی بازگشت آرامش متمرکز شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا تکلیف مدیرعاملی گهرزمین با انتصاب وزیر صمت نهایی می شود، تصریح کرد: وزیر به امور جزئی مانند اینکه مدیرعامل یک شرکت معدنی چه کسی با

شد و نباشد ورود نمی‌کند، آقای رزم‌حسینی هم ارتباطی به این مساله ندارد و ایشان در جایگاه وزیر در پی مسائل کلان وزارتخانه هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا