دوئل کریستین امان‌پور با امیرعبداللهیان

حسین قنواتی

در حالی که امیرعبدالهیان به نمایندگی از دولت و حکومت یک‌پارچه شده‌ی جمهوری اسلامی، گفت‌وگو با کریستین امان‌پور خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان را فرصتی برای بیانیه و تطهیر نظام و شاید فخری برای خود می‌دید، این خبرنگار حرفه‌ای با هدف دیگری را دنبال می‌کرد.

برای این که قصد کریستین امان‌پور را کشف کنیم، ابتدا کمی به عقب برمی‌گردیم تا شبکه‌ی سی‌ان‌ان و خبرنگار ارشد آن را بیش‌تر بشناسیم.

سی‌ان‌ان و کریستین امان‌پور

در جنگِ نخست خلیج‌فارس[سال ۱۹۹۱ میلادی] شبکه‌ی خبری CNN رویدادی را در جامعه‌ی رسانه‌ای جهان رقم زد که تا آن زمان بی‌نظیر بود، به این ترتیب که حمله‌های هوایی به عراق را به طور زنده پخش کرد.
این امر سبب چند برابر شدن ناگهانی بینندگان و افزایش چند برابری ارزش شبکه شد.
تد ترنر، مالک CNN وقتی ارزش شبکه‌اش به اوج رسید، تصمیم به فروش آن گرفت, اما جالب این که ترنر دو قیمت به خریدار نهایی اعلام کرد؛ یکی CNN با کریستین امان‌پور و دیگری بدون کریستین امان‌پور!
تفاوت دو قیمت ۲۵ میلیون دلار بود که به قرارداد این خانم خبرنگار با تد ترنر برای یک سال کار انحصاری برای شبکه مربوط بود.

امان‌پور و امیرعبدالهیان

گفت‌وگوی امان‌پور، خبرنگار ۲۵ میلیون دلاری سال ۱۹۹۱ با امیرعبدالهیان که در سال ۲۰۲۳ جز برای دستگاه دروغ‌پراکنی و جنایت با وقاحت، حتا برای مردم کشورش ۲.۵ دلار ۶۰۰ هزار ریالی هم نمی‌ارزد، آن قدر برای او در لباس و عنوانی اشتباهی وسوسه‌کننده هست که او بی‌دقت به آن تن بدهد.

امیرعبدالهیان و حکومت اسلامی

او با فضایل ماکیاولیستی مصباح نسبتی دارد. می‌تواند چشم‌درچشم امان‌پور و جهان بنشیند و با وقاحت و بی‌شرمی مورد وثوق؛ تمام شواهد و مدارک و فریادها و جنایت‌ها را تکذیب کند و بگوید: “هیچ‌کس در اعتراض‌ها کشته و زندانی و شکنجه نشده” و طلب‌کار شود که “جخ تعداد زیادی ماموران پلیس و امنیت غیرمسلح ما به دست مردم مسلح به سلاح گرم و سرد و نفوذی دشمن شهید شده‌اند” و…
“به هیچ‌کس تجاوز نشده و ایران تنها کشوری است که ارزش زنان را از جهان پس گرفته و به خودشان داده” به این شرط که در خانه بمانند یا بدانند ریشه‌ی آن‌ها را از مدارس ابتدایی با حمله، یا نمودار کردن رفتاری حیوانی در تجاوز به صورت فیلم پورن تا زندان و تجاوز مقدس به عنوان مزایا و فوق‌العاده شغل مزدور بودن برای نیروهای امنیتی و پادوی زندان در نظر می‌گیریم.

حکومت اسلامی و امان‌پور

در حالی که دیپلماتِ نشئه‌ی دروغ و خون به نمایندگی از حکومت اسلامی، گفت‌وگوی امان‌پور را افتخاری برای خود و فرصتی برای پاک‌کردن خون از چنگ و دندان رهبرش دید؛ قصد کریستین امان‌پور عریان کردن همین اشمئزاز و دورغ‌گویی آشکار رو به جهان بود… و به عالی‌ترین وجه به انجامش رساند.
چندان بینش و سواد رسانه‌ای نمی‌خواهد که همین گفت‌وگو رهبران و حزب‌ها و سیاست‌مداران آمریکا و اروپا را مجاب کند که ج.ا. را به هیچ‌وجه سر باز ایستادن از جنایات حقوق بشری و تهدید جهان نیست!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا