امام جمعه اهل سنت بندرعباس: شرایط بد اقتصادی به دین و اخلاق مردم آسیب وارد کرده است/شرایط اقتصادی به گونه ای است که امکان دعوت مردم به صبر هم وجود ندارد/ نمایندگان مجلس سکوت شان را بشکنند و کفایت وزیر را بررسی کنند

امام جمعه اهل سنت بندرعباس شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و معیشت مردم را طاقت فرسا توصیف کرد و گفت: این وضعیت علاوه بر اینکه سفره مردم را کوچک کرده باعث شده تا اخلاق و دین مردم هم خراب و ایمان و عقیده مردم را دچار آسیب کند.

شیخ یوسف جمالی با بیان اینکه برای بهبود شرایط اقتصادی باید قدم برداشت، افزود: متاسفانه قدمی از سوی مسئولان که جلوی این روند را بگیرد شاهد نیستیم.

به گفته وی، در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که امکان دعوت مردم به صبر هم وجود ندارد و افق روشنی هم پیش روی مردم نیست.

وی با انتقاد از توقیف یک روزنامه به دلیل اشاره به گرانی های افسارگسیخته، افزود: آیا بهتر نیست، مسئولان به جای توقیف روزنامه ای که گرانی ها را گوشزد می کند، وضعیت معیشت مردم را بهبود ببخشند؟

وی خطاب به مسئولان دولتی گفت: اگر نمی توانید شرایط فعلی را مدیریت کنید پس چرا نشسته اید؟ ما در کشور اسلامی هستیم که به فردای قیامت اعتقاد داریم و این پست ها مسئولیت است و برای این مسئولیت باید در آخرت پاسخگو باشیم.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس ادامه داد: مسئولان باید با دیدن شکم گرسنه، بدبختی ها، بیچارگی ها و تن فروشی های ناشی از وضعیت موجود تکان بخورند و فکری به حال این مردم بدبخت و بیچاره کنند.

وی همچنین با انتقاد از سکوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم تا کی باید این موضوع را تحمل کنند؟ چرا نمایندگان مجلس اقدامی نمی کنند؟ این ها کجا هستند؟ نمایندگان قدرت قانونی دارند و می توانند وزیر را استیضاح کنند؛ چرا این کار را نمی کنند؟ اگر وزیر بی کفایت است باید او را برکنار کنند و اگر کفایت دارد، توانایی اش را در مسئولیتش به مردم نشان دهد.

به گفته شیخ جمالی، این وضعیت برای مردم سخت و طاقت فرسا شده و هر روز حجم ورشکستگی ها و بدبختگی ها در حال افزایش بوده و هر قشری به نوعی گرفتار است.

 وی بیان داشت: شرایط فعلی آسیب های روحی و روانی در پی دارد و جامعه را از هم می پاشد و لازم است تا دیر نشده مسئولان فکری به حال این وضعیت کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا