بخش صنعت و معدن باید به بحث درمان مردم کرمان ورود کند/بیماری سرطان قابل درمان است، اگر

به مناسبت هفته ی پیشگیری از سرطان نشست خبری جمعی از اعضای هیأت مدیره موسسه کمک با حضور اصحاب رسانه در ساختمان میلاد برگزار شد .

مدیر عامل موسسه خیریه کمک در این نشست گفت: کودکان درمان می شوند اگر بیماری آنها به موقع تشخیص داده شود.

دکتر علیرضا عبدی افزود: هزینه‌های دارویی کودکانی که در بیمارستان‌های دولتی بستری شدند پرداخت می شود. اما مشکل اصلی اسکان خانواده‌ها و تأمین هزینه‌های «رفت و آمد» آنهاست .

وی با بیان اینکه کودکان بیمار نیاز به تغذیه‌ای مناسب دارند، گفت: در طول دوران کرونا این موسسه مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان سبد حمایتی به خانواده های تحت پوشش کمک کرده است ولی کافی نیست .

مدیر عامل موسسه خیریه کمک افزود: ساخت مرکز تشخیص سه بعدی سرطان تحت عنوان پت اسکن از نیازهای اساسی استان کرمان است که مراحل کار در دست انجام می‌باشد و گ این موسسه به کمک مردم نیاز دارد تا بتواند سریع تر به هدف‌گذاری موسسه نزدیک شود .

معاون درمانی موسسه خیریه کمک، اعلام کرد: بیماری سرطان در کودکان قابل درمان است . البته دوره درمانی طولانی هست، ولی ۸۰ درصد کودکان درمان می شوند و می توانند همانند هم سالان خود به زندگی عادی ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: جا دارد که بخش صنعت و معدن به این موضوع ورود کنند و با سرمایه گذاری در بخش درمان و پژوهش یاریگر “کمک” باشند
.

دکترزهرا فرهمندی‌نیا متخصص کودکان و فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان در ادامه نشست خبری اعلام کرد: سرطان خون از شایع ترین نوع سرطان درکودکان استان است و ابتلا به انواع سرطان در کودکان جنوب استان بیشتر گزارش می شود .

وی افزود: عوامل ژنتیکی، محیطی، دارویی، در معرض مواد شیمیایی، کودها و سموم شیمیایی قرار گرفتن، باعث بروز سرطان در افرادی می شود که زمینه ی مساعد بیماری را داشته باشند .

معاون درمانی موسسه خیریه کمک با بیان اینکه، دردهای استخوانی در کودکان را جدی بگیرید، گفت: علائمی که درکودکان می بینید و قابل توجیه نیستند حتما باید پیگیری شوند. مثلا کودکی که بی دلیل لنگ لنگان راه می رود، یا بدون زمین خوردن و ضربه خوردن از استخوان درد شکایت دارد، تب های که قطع نمی شوند اینها می توانند هشداری مهم برای خانواده باشند .

دکترزهرا فرهمندی‌نیا افزود: تشخیص به موقع و شروع درمان در کوتاه ترین مدت بهترین نتیجه را برای کودک مبتلا به سرطان به دنبال دارد و می تواند روند درمان را تسریع کند .

وی تصریح کرد: کودکان در طول درمان نیاز به حمایت عاطفی دارند. برگزاری مراسم شاد و جشن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین مکمل درمان کودکان است. کمک‌های داوطلبانه می تواند در حفط روحیه‌ی کودکان و خانواده‌های آنها مؤثر باشد .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا