نارضایتی کارگران و ضعف مدیریتی در ایزوایکو

نشریه دلفین در یک گزارش اختصاصی از کشتی سازی به ناعدالتی در دریافت‌ها ، کم‌توجهی به ظرفیت نیروهای بومی ، عدم شفافیت در استخدام‌ها ، بی‌نظمی در قراردادها پرداخته است.

اگرچه با آمدن «سلمان ضربی» بر مسند مدیرعاملی ایزوایکو به‌عنوان فردی که دکترای صنایع دریایی از دانشگاه ملی کره جنوبی و مهندسی و کارشناسی ارشد مکانیک و کشتی‌سازی از دانشگاه صنعتی شریف داشت و سوابق اجرایی‌اش هم بسیار روشن بود، امید می‌رفت که وضعیت کارگری و روند مدیریت این شرکت بهبود یابد اما از شواهد چنین برمی‌آید که وی هم نتوانسته بسیاری از وعده‌های خود را عملی کند و این مدیر پروازی نیز قرار نیست برای چالش‌های موجود در ایزوایکو درمان باشد.

یکی از افرادی که چندی پیش در قالب بازدیدکننده از این مجتمع عظیم کشتی‌سازی بازدید کرده بود، نکات بسیاری را برای خبرنگار دلفین بازگو کرد که لازم است متولیان امر هر چه سریع‌تر برای رسیدگی به آن اقدام کنند.

این فرد عدم توازن حقوق پرداختی در ایزوایکو در مقایسه با صنایع مستقر در غرب بندرعباس را ریشه‌ی اصلی نارضایتی کارگران عنوان کرد و گفت: سقف پایین حقوق و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی و اماواگرها در رابطه با برگزاری انتخابات برای انتخاب نماینده کارکنان در اجرای طرح طبقه‌بندی تشنج را در این مجموعه بالا برده است.

وی تصریح کرد: استعفای نیروهای متخصص با بیش از یک دهه سابقه به دلیل سیاست‌های غلط و از بین بردن انگیزه در چند ماه گذشته بسیار تکرار شده و این مسئله بر باد دادن سرمایه‌های انسانی این مجموعه است.

وی در پایان بی‌نظمی در قراردادهای پیمانکاران را یکی دیگر از مشکلات مدیریتی این مجموعه عنوان کرد و گفت: برخی از پیمانکارها بیشتر از ۶ ماه است که قراردادی با مجموعه ندارند و این مسئله آنان را در مسائل بیمه‌ای و پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه کرده است.

منبع: نشریه دلفین

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا