بزم مافیایی! یا رزمِ حسینی؟ / «صمت» به کدام «سمت» خواهد رفت

بنظر می رسید با انتصاب رزم‌حسینی در وزارت صمت ، اولین برنامه‌ی اجرائی و اقدام فوری وی مقابله با مافیا و قطع بازوهای چندگانه‌ی آن باشد.

دست‌های آلوده‌ای که از معادن (بطورخاص) ، تا بازار خودرو و انحصار خودروسازی و قطعه‌سازی ، واردات کالای لوکس ، بازار ارز و حتی بازار سکه و طلا (به‌عنوان بخش مهمی از مجموعه‌ی تجارت و بازرگانی داخلی) را به کام لیدرها و حتی جیره‌خواران جزء ، در جریان غارت و تضییع بیت‌المال و ثروت‌های ملی فرو می‌برند.

اما متأسفانه سیگنال‌هایی که از لحظات اعلام رأی اعتماد مجلس به رزم حسینی تاکنون ارسال شده ، نشان می دهد، فضایی بزرگتر از آنچه رزم حسینی و هواداران وی در سر می‌پرورانند بر حوزه‌ی حیاتی صنعت معدن وتجارت کشور حاکم است.

اوج گیری نزدیک به ۲۰ درصدی خودرو آنهم در اولین دقایق پس از رای اعتماد ، از کشتن اولین گربه‌ی مافیا پای حجله تازه داماد «صمت» خبر می‌داد.

بلافاصله پس از آن نیز ادامه‌ی روند صعودی قیمت ارز ، خودرو ، سکه ، طلا ، آهن آلات و مصالح ساختمانی از یک سو ، تشدید سقوط بورس از سوی دیگر نشان داد ، مافیای بازار ، در معادلات خود ، حساب چندانی برای این تازه وزیر باز نکرده‌اند.

اما آنچه وخامت قضیه را «بیش از پیش» نمایان ساخت این بود که در چنین اوضاع آشفته‌ای ، مافیای معادن(به ویژه در استان کرمان موطن آقای وزیر) که هوای دست اندازی بر سطح و حجم بیشتری از ثروت کشور در حوزه معادن را در سردارد، با دهن کجی به افکار عمومی و نادیده انگاری مطالبات و انتظارات مردم و نهادهای مردمی از آقای وزیر ، حتی بی‌توجه به دردسرهایی که شراکت ، انتساب ، حتی همسوئی آنها به رزم حسینی پدیدآورده بود، شبکه‌سازی گسترده و انتصاب مفسدین را تداوم و بلکه قوت بخشیده ، نشان دادند «رزم حسینی» را بیشتر به چشم سپر بلا و ابزار تدام اقدامات ویرانگر خود می‌نگرند.

زمینه‌سازی برای این امر را نیز از چندروز قبل و با هجمه به مخالفانِ دارودسته‌های مافیایی و چندروز بعد از رأی اعتماد ، با شادمانی و پایکوبی ، تحقیر مخالفان و فریب افکار عمومی ، از طریق هزینه کردن از مقام سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی صورت دادند.

اکنون چند روزی است که اوضاع و شرایط کشور در حوزه‌هایی که می بایست با تغییر رویکرد وزارت صمت ، حتی با به میان آمدن نام «رزم حسینی» بهبود یافته یا شرایطی امیدبخش برآن حاکم می‌شد؛ به شدت رو به «وخامت» نهاده و شاهدیم مدعیان حمایت از رزم حسینی ،به جای چاره‌اندیشی، هنوز در «بزم و پایکوبی» و بزک , دوزکِ شرایط هستند، تا بدین شیوه فقط و فقط شرایط را به نفع خود رقم زنند.

ختم کلام

بزم جانانه و کم سابقه‌ای که چند روز اخیر توسط جمعی اندک ، شامل غارتگران بالادستی و میان دستی مافیای معادن ، خودرو ، طلا ، سکه ، ارز و…و.. برپا شده است.

مغلطه و هیاهویی که هواداران ، حقوق بگیران رسانه‌ای مافیای معادن در سرتاسر کشور به ویژه استان به پا کرده در میانه‌ی آن به شیوه‌ای بسیار مضحک و مزّورانه ، ضمن هزینه‌ی بی‌محابا از اعتبار و هویت پاک حاج قاسم شهیدد( که خود اندک سنخیتی با وی ندارند) گه گاه نیز با ژست اخلاق مدارانه منتقدان را متهم به بی‌اخلاقی و توصیه به رعایت اخلاق می‌نمایند.

یعنی حد اعلاء و وقیحانه‌ای از هنرپیشه‌گی در گعده‌های مافیایی در جریان است ، که تشخیص حق از باطل در شرایط کنونی را به شدت سخت و چه بسا غیرممکن ساخته و می‌تواند ، رزم حسینی را در تشخیص دوست و دشمن ، حق و باطن ، مفسدت و مصلحت دچار سردرگمی و خطای تصمیم گیری سازد.

رزم حسینی (به ویژه اگر خود را از اتهاماتی که در روزهای اخیر متوجهش شده مبرا دانسته یا قصد خدمت برای جبران نقصانی در گذشته یاحال را دارد)باید بداند که هیچ اخلاص ، سلامت و صداقتی در این بزم شوم مافیایی و حمایت‌های حیله‌گرانه‌ی آنها وجود نداشته ، که به عکس امروز جماعتی ، ردای جان نثاری و حمایت وی را برتن ، نقاب دفاع از آرمان سیدالشهدای مقاومت را به بهانه‌ی رزم ، برچهره کشیده‌اند که تخته از زیرپای بسی از رزم بهتران و زورمندتران کشیده ، کشور و صمت را به سمتی که می‌بینیم و می‌بیند سوق داده‌اند.

پس بجای فریب این بزم مافیایی نه به خود ، که باید به یک رزمِ حسینی بیندیشد، بنابر توصیه‌ی پیامبراکرم(ص) که فرمود: به روی چاپلوسان خاک بپاشید، اول با شفاف‌سازی ابهامات پیرامونی خود و اصلاح جدی شیوه‌های کاری ومدیریتی اش؛ تکلیف و حساب صمت ، ثروت کشور را با غارتگران و متملقان و بزک‌کارانِ مافیا روشن و منفک نماید.

غیر از این باشد ، بی‌تعارف می‌توان گفت به زودی باد مافیا را خواهد برد، رزم حسینی را هم…

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا