مسجد جامع در خطر میراث فرهنگی کاشان از شهرداری شکایت کرد

ادامه پروژه عمرانی در حریم مسجد جامع کاشان بدون توجه به طرح میراث فرهنگی موجب شکایت این اداره از شهرداری کاشان شد.

در تاریخ هجدهم مهرماه شهرداری کاشان بدون استعلام و کسب مجوزات لازم طرح بهسازی خیابان  میدان کهنه که حریم درجه یک مسجد جامع محسوب می شود را آغاز کرد که با شکایت و پیگیری میراث فرهنگی کار متوقف  شد.

اداره میراث فرهنگی موافقت خود برای اجرای بهسازی این کار را منوط به اقدامات کارشناسی و علمی برای جلوگیری از آسیب و تخریب به مسجد جامع و منازل مسکونی این کوچه و تصمیم گیری درباره نوع تردد این محور در شورای ترافیک شهرستان ذکر کرده است. موضوعی که در نشستی با حضور شهردار، رئیس اداره میراث فرهنگی و مسئولان مرتبط مطرح و بر آن تاکید شد.

اداره میراث فرهنگی با توجه به اهمیت مسجد جامع کاشان به عنوان نگین مساجد تاریخی کاشان و اهمیت آن در مقیاس ملی و بین المللی بر غالب بودن مسیر پیاده رو بر سواره در هنگام عملیات عمرانی تاکید کرد و عنوان نمود که: مقررشده طرح در شورای ترافیک شهرستان بررسی و در خصوص جزئیات این محور  تصمیم گیری شود.

با این وجود، شهرداری کاشان بدون توجه به طرح ارائه شده از سوی میراث فرهنگی و بر اساس تصمیمات غیر کارشناسی خود ادامه این پروژه را آغاز کرد که موجب شکایت میراث فرهنگی از این اقدام شهرداری شد.

حال سوال این است چرا شهرداری کاشان از بررسی این طرح در شورای ترافیک شهرستان خودداری می کند؟ اگر بر لزوم هماهنگی با میراث فرهنگی در اجرای این پروژه تاکید شده است، چرا واکنشی به تخلف شهرداری دیده نمی شود؟ اگر متولی بافت تاریخی میراث فرهنگی است پس چرا به نظرات کارشناسی این اداره توجهی نمی شود؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا