انجام سونوگرافی زنان در هرمزگان توسط مردان ممنوع نیست!!

وزارت بهداشت کشور کلیه مراکز درمانی را الزام به اجرای «طرح انطباق جنسیتی» کرده است، اما در استان هرمزگان این طرح با لابی موفق دلسوزمهسا دکتر حسین کرم پور اجرا نمی‌کنند.

جالبه بدانید در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم از انجام سونوگرافی زنان توسط رادیولوژیست‌های مرد جلوگیری می‌شود اما بر خلاف رویه رایج در دنیا و سایر استان‌های کشور در هرمزگان طرح انطباق با وجود اینکه پزشک زن وجود دارد سوال اینجاست چرا رعایت و اجرا نمی‌شود ؟

رییس سازمان نظام پزشکی هرمزگان که سردسته رادیولوژیست‌ها میباشد به عنوان یکی از مجری‌های اجرای طرح انطباق از روی «علم و آگاهی» به «ضوابط و مقررات» بخوانید در راستای حفظ انحصار رادیولوژیستی و مال‌اندوزی بیشتر آقایان دارند «سونوگرافی داخلی زنان» و «سونوگرافی سینه بانوان» را شخصاً خود شخص رییس سازمان نظام پزشکی هرمزگان در مطب شخصی‌ انجام می‌دهد.

البته با چراغ سبزی که داده به سایر ایادی؛ آقایان رادیولوژیست‌ هم از ایشان تقلید می‌کنند در نگاه و لمس کردن نقاط حساس بدن بانوان نامحرم با وجود اینکه کلی پزشک سونوگرافی خانم وجود دارد در استان هرمزگان که اگر هم وجود نمی‌داشت متخصص زنان و زایمان می‌توانست این امور را انجام دهند.

وقتی درآمد روزی ۱۰۰ میلیون تومانی که حکم یک معدن طلا برای هر کدام از این «پزشکان آقا» دارد و بخش بزرگ این پول از مراجعین خانم تأمین می‌شود اخلاق حرفه‌ای جای خود را به طمع می‌دهد و تن می‌دهند به انجام سونوگرافی برای بانوان..

ایجاد این نوع انحصار عین ترویج بی‌ناموسی و داشتن نشانه‌هایی از بیماری سادیسم هم می‌شود قلمداد نمود چونکه این عالیجنابان که حاضر هستند سونوگرافی داخلی زنان را برای ناموس مردم انجام دهند اما قطعاً حاضر نیستند مادر ، خواهر و دخترهای خودشان را برای انجام سونوگرافی داخلی و سینه بفرستند پیش یک آقا انجام دهد.

ای کاش گشت ارشاد کذایی وارد اینطور مکان‌ها میشد و از انجام سونوگرافی زنان توسط رادیولوژیست‌های مرد جلوگیری به عمل می‌آورد ضمن اینکه با استعلام از همه بیمه‌های پایه و چک کردن کلیه سیستم‌های مطب رادیولوژیست‌های مرد که زنان را ویزیت می‌کردند آمار دقیقی اعلام می‌نمودند به افکار عمومی تا میزان لاف‌کشی آقایان به اصطلاح دکتر در جهت کسب مال به هر طریق ممکن بیشتر شفاف می‌گشت.

البته دستگاه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم علم و آگاهی به این مسئله داشته که رادیولوژیست مرد، اجازه ندارند به مراجعه‌کنندگان زن خدمات ارائه کنند با این حال چرا به دستگاه قضایی اعلام جرم نکرد چرا از دلسوزمهسا جناب دکتر حسین کرم پور به هر قیمت ممکن آنهم به قیمت ترویج بی‌ناموسی هم که شده دفاع می‌کنند؟.

اجرای اصول پزشکی «طرح انطباق جنسیتی» و موازین شرع مقدس حتماً از نظر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامل رادیولوژیست‌ها نمی‌شود و آنها را محرم و شریک در ناموس مردم می‌دانند که سکوت می‌کنند؟.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا