شهردار بندرعباس؛ تکمیل پروژه‌های ناتمام از اولویت‌های شهرداری بندرعباس است

شهردار بندرعباس به همراه اعضای شورای شهر، معاونین و مدیران شهرداری و خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی سطح شهر بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات پروژه‌ها و پیشرفت فیزیکی آنها قرار گرفتند.

مهدی نوبانی، به همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری با هدف بررسی وضعیت و ارزیابی روند پیشرفت پروژه های عمرانی در حال اجرا، از تعدادی پروژه عمرانی بازدید به عمل آوردند.

شهردار بندرعباس در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با تصریح اینکه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، نقش اساسی در توسعه و گسترش شهر دارند، اظهار کرد: ۲۰۶ میلیارد‌ تومان، ارزش پروژه‌هایی بوده که در یک‌سال اخیر افتتاح و به بهره‌‌برداری رسیده‌ و هم‌اکنون نیز قریب به ۸۴۵ میلیارد‌ تومان ارزش پروژه‌های دردست احداث است.

مهدی نوبانی با بیان اینکه پروژه ها با هدف عمرانی و طبق مصوبه شورای شهر اجرایی شده تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های ناتمام از اولویت‌های شهرداری بندرعباس است و نباید پروژه‌های عمرانی نیمه کاره رها شود.

وی، با اشاره به این موضوع که رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس پشتیبان و همکار شهرداری است، مطرح کرد: پروژه بلوار ساحلی بزرگترین پروژه شهرداری است که ۱۱۰ متر عرض، ۲ بلوار ۱۴‌متری، ۶ متر پیاده روی و دوچرخه سواری دارد. این پروژه در سه فاز طراحی شده که در فاز اول ۴.۲ کیلومتر است و با تزریق منابع مالی امیدواریم تا شش ماه یا یکسال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار بندرعباس در ادامه اضافه کرد: در فاز دوم این پروژه باید یک پل احداث شود که به بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نوبانی در ادامه سخنانش به ورودی شهر – جاده میناب اعلام کرد: بنده به نوبه خودم از استاندار هرمزگان و اداره کل راه و شهرسازی تقاضا دارم که در راستای به سرانجام رسیدن این پروژه‌های عظیم عمرانی، شهرداری بندرعباس را همراهی کنند و اگر این اتفاق بزرگ رخ دهد، مسیر جاده بندرعباس – میناب کوتاه تر می‌شود و این پروژه با توجه به اینکه دارای ۱۱۰ متر عرض است و انشاءالله با سرانجام رسیدن این پروژه، تسهیل در مسیر تردد شهروندان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به پروژه پل پیامبر اعظم(ص) گفت: پروژه پل پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با ۱۲۰ متر طول، بلوار شهید رجایی را به آزاد راه شهید رجایی متصل می کند، و حدود یکسال‌ونیم دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، که با بهره‌برداری از این پل، از درب ورودی هدیش تا میدان سایت باعث کاهش ترافیک و در راستای مسیر تردد کارکنان صنایع غرب تسهیل ایجاد می شود.

شهردار بندرعباس بیان داشت: پروژه مهرگان بندرعباس حدود ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هنوز عرشه آن باقی مانده و برای این پروژه قرارداد «یک‌سال و نیم» منعقد شده است.

شهردار در ادامه با بیان اینکه روشنایی کامل منطقه گردشگری پنجه علی انجام شده است، تأکید کرد: روشنایی کوهستان پارک پنجه علی تا چهارشنبه ۹ آذر تکمیل خواهد شد، که به رشد و توسعه گردشگری در بندرعباس کمک می‌کند.

شهردار بندرعباس با اشاره به پروژه‌هایی که به نوعی با فرهنگ گردشگری و جذب گردشگر در ارتباط است، گفت: باید هدف‌گذاری شود و چند طرح خوب برای منطقه پنجه علی در نظر داریم؛ اقدامات اولیه برای راه‌اندازی زیپ لاین و پل معلق در کوهستان پارک پنجه علی در حال انجام است، و امیدواریم این دو طرح در دهه فجربه بهره‌برداری برسد. ایجاد باغ هزار تو نیز در حال بررسی است؛ امیدواریم با سرمایه‌گذار به توافقات لازم برسیم.

نوبانی اضافه کردش: تمام فضای منطقه پنجه علی ۱۵۰ هکتار است اما طبق بررسی های سازمان فضای سبز تنها ۲۰ هکتار زمین این منطقه را می توان به کاشت درختان مثمر و بومی تخصیص داد.

شهردار بندرعباس ضمن بیان اینکه حوزه تعمیر و نگهداری از پارک‌ها را زیر نظر معاونت خدمات شهری شهرداری ایجاد می‌کنیم، درباره ایستگاه‌های اتوبوس شهر گفت: یک قرارداد سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله با یک شرکت پیمانکاری سال‌های قبل بسته شده است که اکنون سال نهم قرارداد سپری شده و طبق قرارداد مذکور این ایستگاه‌ها در دو بخش شامل یک بخش ارائه خدمات به مردم و بخش دوم تجهیز صندلی و وسایل سرمایشی باید مورد استفاده قرارمی‌گرفت، امیدواریم بتوانیم به نفع شهروندان بندرعباس به تفاهم برسیم‌ تا مردم از این ایستگاه ها بهره ببرند.

نوبانی‌ در ادامه بازدید به بخش حمل و نقل اشاره کرد و افزود: ۱۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا و ۱۴ دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل، مجموعا ۲۴ دستگاه که سال گذشته خریداری شد؛ قول داده شده تا آخر سال جاری به شهرداری واگذار شود.

شهردار بندرعباس از خرید ۵۰ دستگاه ون جدید خبرداد و اظهار‌ کرد: هفته گذشته ۵۰ دستگاه ون جدید با پرداخت مبلغی خریداری کردیم که بالغ بر ۷۵ درصد سهم یارانه دولتی و ۲۵ درصد معادل ۲۲ میلیارد تومان سهم شهرداری بندرعباس است که بدین وسیله از بار ترافیکی کاسته می شود.

نوبانی بیان کرد: استاندار هرمزگان قول ۶۰۰ دستگاه تاکسی را در قالب تسهیلات به شهرداری بندرعباس داده بودند تا بدین وسیله ۳۰۰ دستگاه نوسازی و ۳۰۰ دستگاه خریداری شود.

شهردار بندرعباس با تقدیر و تشکر از تلاش و همکاری مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان با مجموعه شهرداری بیان کرد: حوزه مسئولیت های اجتماعی صنایع می تواند بیشتر به داد مردم بندرعباس برسد و به نفع شهروندان نیز می باشد.

شهردار بندرعباس به زیبا سازی ساحل بندرعباس اشاره و بیان کرد: در حوزه زیباسازی سواحل بندرعباس و نصب المان های شهری برنامه داریم و همچنین بزرگترین حوضچه خشک(فواره) برای بازی کودکان در بندرعباس در حال طراحی است.

نوبانی با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی بندرعباس افزود: باتوجه به اینکه بندرعباس به عنوان شهرخلاق از طرف یونسکو نامگذاری شده است، فضایی بزرگ و دائمی با احداث ۳۰ غرفه برای کارآفرینان در حوزه صنایع دستی درنظر گرفته شده و صنایع دستی و آیین های و سنت های مردم هرمزگان را در معرض دید علاقمندانی که از اقصی نقاط کشور به این منطقه سفر می کنند، قرار می گیرد.

شهردار بندرعباس در ادامه با بیان اینکه مرکز معاینه فنی یکی از دغدغه های مردم بندرعباس بود، تصریح کرد: تجهیز و ساخت مرکز معاینه فنی در محله نخل ناخدا با کمک بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیارد تومان در حال ساخت است و ارائه خدمات بهینه و سهولت و رفاه حال مردم بندرعباس از مهمترین اهداف احداث این مرکز می باشد.

نوبانی به پروژه کانال جمع آوری دفع آبهای سطحی بلوار معلم تا دریا اشاره و تصریح کرد: احداث کانال به منظور دفع آبهای سطحی است که با اجرای آن شاهد تغییرات چشمگیری از مدیریت بحران در زمان‌های بارش باران خواهیم بود.

وی افزود: بی‌شک با اتمام این پروژه‌ مشکلاتی از جمله ورود آب‌های سطحی حاصل از بارش باران و آبگرفتگی معابر اصلی و فرعی تا حد قابل توجهی رفع می‌شود.

شهردار بندرعباس در پایان گفت: پروژه پارک آبی بندرعباس پیشرفت خوبی داشته است و تا پایان سالجاری به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

گفتنی است؛ از پروژه‌های عمرانی شهرداری بندرعباس شامل تقاطع غیرهم سطح پیامبر اعظم (ص)، نمایشگاه صنایع دستی، مرکز معاینه فنی روبروی ترمینال، نورپردازی پل محمد رسول الله (ص)، پل پیامبر اعظم(ص)، دوربین بلوار رجایی، المان دفاع مقدس، پروژه اولویت پنجم، بلوار ساحلی شرق بندرعباس، ساختمان حوزه معاونت ها، ورودی شهر- جاده میناب، مرکز معاینه فنی روبروی ترمینال، کانال دفع آبهای سطحی بلوار معلم و رواق بازار بازدید نمودند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا