مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان: از خبرنگاران به دلیل انجام رسالت خبری و پوشش اخبار شکایت نکنید/از ظرفیت رسانه‌ها در اعتلای جامعه استفاده شود

علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان: شکاف بین رسانه ها و دولت ناشی از عدم اعتقادبرخی مسئولان به نقش موثر رسانه در توسعه پایدار جامعه است

علی اکسیر با اشاره به شکایت برخی ادارات و نهادها در هرمزگان از خبرنگاران که به دلیل انجام رسالت خبری و پوشش اخبار صورت گرفته است، افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، ایجاد انسجام وتعلق اجتماعی، نظارت بر عملکرد ساختار قدرت ، فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی از کارکردهای مهم رسانه است .

وی گفت: درحالی که برخی دولتمردان همواره بر حرکت در مسیر توسعه سخن می گویند ، اما از مهمترین ابزار توسعه یعنی رسانه غافل هستند .

اکسیر افزود: غفلت و بی توجهی به رسانه های دارای مجوز و خبرنگاران مطالبه گر کمک به تریبون‌های شایعه پرداز و غرض ورز محسوب خواهد شد.

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان گفت: تردیدی نیست که ادامه این روند به تعمیق فاصله مدیران و شهروندان خواهد انجامید .

وی ادامه داد: آنچه امروز شاهد آن هستیم و در گذشته نیز از برنامه ای هدفمند تبعیت نمی کرد و بیشتر بر مدار سلایق می چرخید ، نوع مواجهه دولت و برخی نهادها با رسانه هاست .

وی گفت: در اولین نشست هیئت دولت سیزدهم (۴شهریور ۱۴۰۰)عهدنامه ده گانه ای را امضا کردند که در بند ۹ آن به صراحت آمده است : “توسعه ارتباط با آحاد جامعه و رعایت کرامت مردم و تعامل مؤثر با رسانه ها،‌ نقدپذیری و اهتمام جدی به افکار عمومی”در دستور کار دولتمردان قرار می گیرد اما متأسفانه در استان هرمزگان این مهم مورد توجه برخی مدیران منصوب دولت قرار نگرفته است .

اکسیر گفت: استان هرمزگان با ظرفیت های عظیم انسانی ، طبیعی و اقتصادی در صورت اصلاح رویه های ناکارآمد مدیریتی می تواند به توسعه یافته ترین استان کشور بدل شود منوط به اینکه مردم ، رسانه ها و دولت همدل و همراه برای توسعه پایدار این خطه زرخیز گام بردارند .

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان گفت: رسانه زبان مردم و انتقال دهنده مشکلات به حاکمیت است. وی در ادامه افزود: اعتماد سازی، انعکاس واقعیت ها، نقد سازنده از جمله نقش هایی است که رسانه ها ایفاگر آن هستند و اگر این حوزه به سمت رکود ، انفعال و حاشیه حرکت کرد ،انتظار پیشرفت بیهوده است .

تأکید کرد: متاسفانه متولیان دولتی خواسته یا نخواسته تا کنون نتوانسته اند موانع پیش رو را در جهت ارتقای توانمندی رسانه ها در استان بردارند این درحالیست که بر اساس قوانین و مقررات مکلفند زمینه را برای نقش آفرینی مطلوب رسانه ها فراهم نمایند .

اکسیر در پایان با بیان اینکه خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان اعتقاد راسخ دارد که صدای مطالبه گران باید شنیده شود، گفت: برای دریافت خواست به حق مطالبه گری، بهترین گزینه رسانه ها هستند و خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان با انتقاد از نوع مواجهه با اهالی رسانه ، خواستار بازنگری و تغییر در شیوه های گذشته است و طبیعتاً استفاده از ظرفیت رسانه ها و تقویت آنها به توسعه پایدار جامعه کمک خواهد کرد .

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا