شعارهای توخالی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان

مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان صبح امروز با حضور رئیسی رئیس‌جمهور و مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم‌چنین تعدادی از جامعه معلولان کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد.

رئیس‌جمهور در این مراسم اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها مأموریت دارند زمینه‌ای برای رشد و اشتغال کار معلولان را فراهم کنند؛ متناسب‌سازی وضعیت شهرها و مراکز تردد معلولان باید به نحوی باشد که برای این عزیزان زحمت ایجاد نکند و این یک وظیفه اداری برای همه دستگاه‌هاست.

در خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت کارهای زیادی انجام شده اما کافی نیست و باید به‌صورت جهادی وارد میدان شد و به این عزیزان خدمت ارائه کرد.

دولت و نهادهای مردمی و مردم‌نهاد توجه به این افراد را دنبال کنند و این وظیفه شرعی، انسانی و الهی برای همگان است. این حق این عزیزان است که جامعه‌ی ما به آنان توجه دقیق و غیرترحمی داشته باشد.

دولت باید کمک کند تا این عزیزان دچار مشکل نشوند و از وزیر کار و سازمان بهزیستی و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم که نسبت به تجهیزات مورد نیاز این عزیزان اقدامی کنند تا به زحمت نیفتند.

باید به دستگاه‌ها اعلام شود کارهایی که از دست معلولان بر می‌آید، باید اینان در اولویت قرار بگیرند. تأکید می‌کنم که بکارگیری معلولان هم موجب اشتغال و هم‌چنین باعث آرامش اجتماعی می‌شود و این نشاط اجتماعی اثربخش و مفید خواهد بود.

به وزارت راه می‌گویم که تهیه مسکن برای عزیزان دارای معلولیت و خانواده‌های دارای معلول که شرایط تهیه مسکن را ندارند، در اولویت قرار بگیرد؛ اینان در همه شهرستان‌ها و استان‌ها اولویت دارند و این کار نباید عقب بیفتد.

دولت وظیفه خاصی نسبت به افراد دارای معلولیت دارد که این عزیزان باید در جامعه نقش‌آفرین باشند. ۸ درصد جامعه‌ی ما را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند؛ نباید این عزیزان از جامعه حذف شده و مورد بی‌توجهی قرار بگیرند، بلکه باید همه ظرفیت‌ها به میدان بیاید تا توجه کامل و صحیح اعمال شده و بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا