پخش بازی ایران و آمریکا هم به داد سینماداران نرسید/ ۶۰۰ میلیون تومان سهم ناچیز سینما‌ها از بازی‌های ایران در قطر

در دوره‌های گذشته رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال، سینما‌ها یکی از مراکز اصلی پخش زنده بازی‌ها بودند. حضور در کشور‌های برگزارکننده برای بسیاری ممکن نبود و از این رو، سینما‌ها به عنوان بستری برای تماشای دسته‌جمعی بازی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بودند.

امسال نیز علی‌رغم برگزاری رقابت‌ها در یکی از کشور‌های همسایه، حضور در قطر برای بسیاری از ایرانی‌ها از لحاظ اقتصادی دشوار بود. این‌بار اما، پخش جام‌ جهانی فوتبال در سینما‌ها در هاله‌ای از ابهام فرو رفت و در نهایت پس از روزها اما و اگر، بالاخره این بازی سوم ایران در مقابل آمریکا بود که فرصتی برای تماشاگران ایرانی فراهم شد که بتوانند بازی‌ها را از طریق سینما‌ها تماشا کنند، فرصتی که در نهایت نیز آنقدر دیر اطلاع رسانی و اعلام شد که چندان فایده‌ای برای سینمای ایران که حالا در وضعیت نابه سامان و نیمه تعطیل است به همراه نداشت. هرچند که اعتراضات اخیر نیز خود مزید بر علت شده بود که عده‌ای که خواهان عدم توفیق تیم ملی فوتبال در رقابت‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ بودند نیز سینما را تحریم کنند.

در هر حال به نظر می‌رسد که حالا دیگر پرونده نمایش بازی فوتبال ایران و آمریکا در چهارچوب بازی‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در سینما‌های ایران با فروش بلیت ۶۰۰ میلیونی بسته شد.

بر اساس گزارش سمفا که سامانه فروش آنلاین سینمای ایران است، پرونده نمایش بازی فوتبال ایران و آمریکا در چهارچوب بازی‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در سینما‌های ایران با فروش ۱۴ هزار و ۳۳۷ بلیت بسته شد.

این در حالی است که برای هر بلیت رقم ۴۵ هزار تومان تعیین شده بود و با احتساب بلیت‌های فروخته شده رقم فروش سینما‌های ایران برای تماشای بازی فوتبال ۶۴۵ میلیون تومان برآورده شده است، رقمی که با اطلاع رسانی به موقع و تصمیم گیری در زمان بهتر و البته شرایط مساعد جامعه می‌توانست بسیار بیش از این رقم نیز باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا