اجرای طرح جامع مهارت آموزی در شهر بندرعباس/ مدیریت مطلوب شهری با مشارکت و همراهی شهروندان امکان پذیر می‌شود

در راستای کمک به اشتغال خرد و توانمندسازی خانواده‌ها، اجرای طرح جامع مهارت‌آموزی به عنوان یکی از برنامه‌های جدی این شورا، در دستور کار قرار دارد.

برقراری مدیریت مطلوب شهری بدون مشارکت و همراهی شهروندانی آگاه و دغدغه‌مند، امری دور از دسترس به‌نظر می‌رسد.

بر همین اساس شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع ایجاد و استقرار مدیریت نظام آموزش شهروندی جامع و یکپارچه در شهر بندرعباس، با استفاده از ظرفیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نسبت به طراحی و آموزش مهارت یکپارچه و کارآمد در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی به‌صورت مشارکتی با مؤسسات آموزشی معتبر اقدام کرده است، این شیوه‌نامه به طور جامع جهت مشارکت با مؤسسات آموزشی تدوین شده است.

به عنوان یکی از حامیان طرح جامع مهارت‌آموزی، ارتقاء کیفیت آموزش شهروندان به طور مستمر، اعم از آموزش‌های مهارتی و تخصصی در فرهنگسراها، مساجد، مراکز فرهنگی و … متناسب با نیازهای روز جامعه هدف، استقرار نظام جامع و یکپارچه در ارایه خدمات آموزشی به شهروندان، نظارت بر عملکرد و بهبود فرایند آموزش شهروندان پیش، حین و پس از آموزش، جذب و توسعه مشارکت‌ها برای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی،مولد سازی هنرجویان دوره‌های آموزشی مهارتی،توانمندسازی و کارآفرینی شهروندان، خصوصا زنان هنرمند و سرپرست خانوار و بانوان محلات،ایجاد روحیه شادی و نشاط از اهداف مهم اجرائی این طرح است.

پیگیری طرح مورد نظر در راستای تحقق به وعده‌های زمان تبلیغات، جهت حضور در انتخابات در دستور کار و مورد تاکید قرار گرفته است، توانمندسازی شهروندان و توجه به ظرفیت ها و توانایی های آنها می‌تواند توان مشارکت آنها را در مدیریت شهر بالاتر ببرد و این امر در فراز و نشیب‌های مختلف به سود مدیریت شهری خواهد بود. چرا که مشارکت شهروندان آگاه به امور را می‌تواند ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهروندان را بیشتر به نمایش بگذارد.

طرح جامع مهارت آموزی جزو برنامه‌هایی بوده که به طور جدی و به شکل پژوهشی تدوین و به آن پرداخته شده که امیدواریم به شکل عملیاتی شاهد اتفاقات مهمی در شهر بندرعباس باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا