از سرپرستی پوریانی تا تعیین وزیر صمت!/ حکم رئیس جمهور مخالف قانون تجارت نیست؟

کرمان‌نو- روز گذشته هیات مدیره جدید شرکت سنگ آهن گهر زمین اولین جلسه خود را تشکیل داد. خروجی این نشست برگشت پوریانی مدیر عامل پیشین گهرزمین به صندلی خود اما با سمت سرپرست بود. در این رابطه میرزایی مدیرعامل سابق گهرزمین که از اعضای هیات مدیره این شرکت هم هست، به کرمان‌نو گفت: اعضای هیات مدیره قبل جلسه به من اعلام کردند سهام‌داران برابر دستور رئیس جمهور می‌خواهند پوریانی را با سمت سرپرست برگردانند.
میرزایی ادامه داد: دلیل برگشت پوریانی همانطور که در صورتجلسه آمده است بنابر دستور رئیس جمهور محترم است.
وی ادامه داد: آقای پوریانی برابر با این مصوبه تا تعیین وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان سرپرست انتخاب شده است.
در این جلسه اعلام کردم انتخاب آقای پوریانی را نه به صلاح شرکت و نه به مردم استان کرمان و کشور می‌دانم و به دستور رئیس جمهور احترام می‌گذارم.
میرزایی توضیح داد: منتظر می‌مانم تا با انتخاب وزیر صمت تکلیف مدیرعامل شرکت گهرزمین روشن شود.
وی در مورد دلایل مخالفت با انتخاب و ابقای پوریانی توضیح نداد و گفت: بعدا دلایل خودم را منتشر می‌کنم.

در مصوبه هیات مدیره گهرزمین چه آمده است؟

موضوع صورتجلسه هیات مدیره شرکت سنگ آهن گهرزمین که در تاریخ ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰ به امضا رسیده در چهار بند تنظیم شده است.
در بند الف این صورتجلسه پنج عضو هیات مدیره که نمایندگان حقوقی سهام‌داران هستند معرفی شدند. ناصر سبحانی گاوگانی، آقای حسنعلی قنبری ممان، محمدرضا خضری پور، محمد فلاح و وحید میرزایی بافتی به عنوان اعضای هیات مدیره قبول سمت کردند.
در بند ب که موضوع برگشت آقای پوریانی به صندلی مدیریت گهرزمین است آمده: در اجرای دستور ریاست محترم جمهوری، مبنی بر عدم تغییر مدیریت شرکت تا زمان انتخاب وزیر صنعت، معدن وتجارت، آقای علی اکبر پوریانی ( خارج از اعضا هیات مدیره) با شماره ملی ۳۶۲۰۹۰۵۲۰۷ به عنوان سرپرست شرکت انتخاب گردیده و با امضای این صورتجلسه قبول سمت نمود.
در دو بند آخر صورتجلسه هم اعضای هیات مدیره اعلام کرده‌اند که سوء پیشینه ندارند و آقای گاوگانی مسئولیت ثبت صورتجلسه در ثبت شرکت‌ها را بر عهده گرفته است.

اینکه چه سرنوشتی در انتظار شرکت سنگ آهن گهرزمین است و آیا دخالت رسمی رئیس جمهور در تغییرات شرکت سهامی عام گهرزمین چه جایگاهی به لحاظ قانون تجارت دارد موضوعی است که در روزهای آینده بایستی به آن بپردازیم.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا