صومعه مسیحی احتمالاً مربوط به قبل از اسلام در امارات متحده عربی پیدا شده است

مقامات اعلام کردند که یک صومعه باستانی مسیحی که احتمالاً قدمت آن به سال‌های قبل از گسترش اسلام در شبه جزیره عربستان باز می‌گردد، در جزیره‌ای در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی کشف شده است.

صومعه جزیره سینیه، بخشی از شیخ نشین ام القوین در تپه های شنی، نور تازه ای را بر تاریخ مسیحیت اولیه در امتداد سواحل خلیج فارس می اندازد. این دومین صومعه ای است که در امارات یافت می شود و قدمت آن به ۱۴۰۰ سال پیش می رسد – مدت ها قبل از اینکه گستره های بیابانی آن صنعت نفت پر رونقی را به وجود آورد که منجر به تشکیل کشوری واحدی شد که برج های مرتفع ابوظبی و دبی را در خود جای داده بود.

این دو صومعه در تاریخ در شن و ماسه زمان گم شدند زیرا محققان معتقدند مسیحیان به آرامی به اسلام گرویدند زیرا این ایمان در منطقه رواج بیشتری یافت.

امروز، مسیحیان در سراسر خاورمیانه در اقلیت باقی مانده‌اند، اگرچه پاپ فرانسیس روز پنجشنبه وارد بحرین شد تا گفتگوی بین ادیان را با رهبران مسلمان ترویج کند.

برای تیموتی پاور، دانشیار باستان‌شناسی در دانشگاه امارات متحده عربی که به بررسی صومعه تازه کشف‌شده کمک کرد، امارات امروز «دیگ ذوب ملت‌ها» است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا