سود معادن یزد به استان و مناطق محروم آن اختصاص یابد

امام جمعه یزد گفت: سود حاصل از معادن استان یزد باید به خود استان و مناطق محروم آن اختصاص یابد نه اینکه از استان خارج شود.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسوول پیگیری‌های ویژه دفتر رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌های در نظر گرفته شده و مصوب شده در سفر ریاست جمهوری به استان یزد اظهار داشت: مسئله آب و معدن در یزد دو مساله بسیار مهم است که باید هر چه سریعتر نسبت به حل این دو مشکل در استان اقدام شود.

وی افزود: در استان یزد معادن زیادی وجود دارد، اما متاسفانه منابع حاصل از آن به استان نمی‌رسد و این در حالی است که خود استان به سود این معادن نیازمند است.

امام جمعه یزد پول‌های به دست آمده از معادن را حق مناطق محروم و مناطق مربوطه دانست و تصریح کرد: سود حاصل از این منابع به استان و مناطق محروم تعلق دارد و نباید این سود از استان خارج شود.

ناصری با اشاره به وضعیت خطوط ریلی و راه‌آهن در استان عنوان کرد: محور‌های مواصلاتی و خطوط ریلی در استان به شدت با مشکل رو به رو است و باید با تعمیر جاده‌ها و خطوط ریلی، حمل و نقل برون استانی را بهبود بخشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خودکفایی در زمینه تولید نهاده‌های دامی در استان‌های مختلف می‌تواند بار بزرگی را از دوش دولت در موارد اقتصادی بردارد و اگر هر استان در این زمینه به خودکفایی برسد، بخش بزرگی از مسائل اقتصادی هر استان حل خواهد شد.

امام جمعه یزد ادامه داد: تولیدکننده‌ها و واردکننده‌ها باید به دنبال خدمت بیشتر باشند نه سود بیشتر؛ محدود کردن سود‌های کلان در این موارد باعث کنترل قیمت و حل مشکل گرانی می‌شود.

ناصری عنوان کرد: افزایش کیفیت در کالاها، نرخ گذاری مناسب و بازاریابی صحیح و اصولی سه کلید اصلی برای حل مشکلات فروش در کارخانه‌ها و تولیدات داخلی است و باید تمام تولیدکنندگان این سه اصل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نیاز است ایران در زمینه تولیدات و اقتصاد بهتر عمل کند عنوان کرد: صنعت پوشاک و نساجی از صنایع مهم استان و کشور است و نیاز است بیش از گذشته به این دو صنعت توجه شود.

ناصر افزود: امروزه شاهد تعطیلی کارگاه‌های نساجی در استان و کشور هستیم و این نشان دهنده این است که صنعت نساجی دچار مشکل بزرگی شده که نیاز است هر چه سریع‌تر در راستای رفع این مشکل اقدام شود.

امام جمعه یزد گفت: واردات پوشاک به کشور از دلایل مهم و اصلی آسیب رساندن به صنعت نساجی و پوشاک کشور است و در این راستا باید با اشتغالزایی در زمینه تولید پوشاک با کیفیت در کشور، در زمینه احیا صنعت نساجی گام برداشت.

ناصری با تاکید بر بی نیاز کردن کشور در زمینه پوشاک، تصریح کرد: با آموزش زنان و مردان در زمینه تولید پوشاک با کیفیت در هر استان و سرمایه‌گذاری دولت در این زمینه امید است در آینده‌ای نه چندان دور، در صنعت نساجی به خودکفایی برسیم.

وی افزود: با توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی نیاز است که پوشاکی متناسب با این فرهنگ تولید و عرضه شود و طراحان لباس می‌توانند با ایجاد مُد متناسب با فرهنگ استان و کشور به تولید لباس‌های زیبای ایرانی – اسلامی و متمایز کردن پوشاک ایرانی از پوشاک‌های خارجی در معرفی تاریخ، فرهنگ، تمدن، کیفیت و اصالت نقش بسزایی داشته باشند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تغییر و تحول در زمینه پوشاک و نساجی یکی از محور‌های مورد توجه دولت است عنوان کرد: باید با تحقیقات درست، آموزش صحیح و سرمایه‌گذاری مناسب به احیا این صنعت در کشور کمک شود و این مهم تنها با همت مردم، توجه ویژه دولت و ورود سرمایه‌گذاران خصوصی تحقق می‌یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا