واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن در بوکان افتتاح می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: در دهه فجر امسال برای اولین بار در استان واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن بوکان با ظرفیت تولید سالانه ١٠٠ هزار تن کنسانتره آهن برای جلوگیری از خام فروشی این ماده معدنی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

غلامرضا بابایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با فعالیت این واحد علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی استان واحد مذکور موتور محرکی برای فعال سازی معادن آهن راکد در استان نیز محسوب خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، ١٠ واحد صنعتی، معدنی و زیرساختی بصورت نمادین با حضور مسئولان کشوری واستانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس صمت استان گفت: در سال جاری ۱۹۵ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۸ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفته و وارد مدار تولید شداند که با بهره برداری از این واحد‌های تولیدی صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۲ هزار و ۸۷۱ نفر فراهم شده است.

او تصریح کرد: امسال در حوزه صنایع به لحاظ صدور پروانه بهره برداری ایجادی و یا توسعه واحد‌های صنعتی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲۴ درصد افزایش داشتیم و از لحاظ حجم سرمایه گذاری نزدیک به ۱۲۰ درصد و در حوزه اشتغالزایی بیش از ۱۴ درصد افزایش را شاهد بودیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۲ هزار ۹۱ فقره جواز تأسیس و توسعه با حجم سرمایه گذاری ۷۷۰ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۶ هزار و ۳۳ نفر صادر شده است.

بابایی ادامه داد: در زمینه صدور جواز تأسیس و توسعه طی ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به لحاظ صدور جواز بیش از ۵۷ درصد، از لحاظ حجم سرمایه گذاری انجام شده بیش از ۶۷۶ درصد و به لحاظ ایجاد اشتغال نزدیک به ۶۸ درصد افزایش را شاهد بودیم.

منبع: هاناخبر

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا