حق پرستاری معلولان واریز شد اما باز هم بدون افزایش!

رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

با گذشت ۷ ماه از سال دولت کمک‌ هزینه حق پرستاری معلولیت‌های شدید را هنوز افرایش نداده و آنها همچنان تعرفه سال گذشته را دریافت می‌کنند‌.

با اینکه کاظمی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مرداد ماه از افزایش ۲۰ درصدی کمک‌ هزینه حق پرستاری خبر داده و گفته بود: این مبلغ در سال جاری به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید اما افزایش این کمک‌ هزینه هنوز به تایید هیات دولت نرسیده است‌.

دولت در حالی هنوز با افزایش ۲۰ درصدی کمک‌هزینه حق پرستاری معلولیت‌های شدید موافقت نکرده که این رقم حتی در صورت تصویب نیز با میزان تورم موجود همخوانی ندارد و در شرایط اقتصادی کنونی به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیاز این افراد نیست‌.

معلولیت‌های شدید به‌ویژه افراد ضایعه‌نخاعی و معلولیت‌های بسترگرا به دلیل شدت معلولیت عموما فاقد شغل و درآمد بوده و به پایین‌ترین دهک‌های جامعه تعلق دارند و تنها درآمدشان یارانه و مستمری بهزیستی است بااینحال دولت در افزایش نرخ معمولی‌ کمک‌هزینه حق پرستاری آنان که طبق روال هرسال باید صورت بگیرد دست دست می‌کند.

این درحالیست که افراد ضایعه‌نخاعی شدیدترین نوع معلولیت را داشته و به دلیل قرار‌گیری در معرض ابتلا به زخم‌بستر و معلولیت‌های ثانویه نیازمند مراقبت و پانسمان مرتب و روزانه هستند که همین امر ماهانه هزینه‌های بالایی در بردارد‌.

لازم به ذکر است به گفته کاظمی در حال حاضر ۷۱ هزار فرد دارای معلولیت با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید در دهک یک تا هفت قرار دارند که از سازمان بهزیستی کمک هزینه حق پرستاری دریافت می‌کنند و ۱۲۶ هزار فرد دارای معلولیت نیز پشت نوبت دریافت این کمک‌هزینه قرار دارند‌.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا