بانوان باردار و زیر ۱۸ ساله‌ها واکسن فلوگارد را تزریق نکنند  

یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: نکته مهم در مورد واکسن فلوگارد این است که این واکسن که بر پایه پروتئین بوده و برای بانوان باردار و افراد زیر ۱۸ سال مطالعه‌ای در دسترس نیست، پس توصیه می‌شود این افراد آن را تزریق نکنند.

فرزانه شمشیرگران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واکسن فلوگارد یک واکسن ایرانی و نو ترکیب چهار ظرفیتی با تکنولوژی جدیدتر است.

وی افزود: تفاوت آن با واکسن گریپ و اینفلووک این است که این واکسن‌ها ویروس کشته شده هستند، اما واکسن فلوگارد تا ۳۰ درصد می‌تواند آنتی بادی بیشتری در افرادی که تزریق کردند، ایجاد کند و از طرفی چون ویروس کشته شده نیست و در محیط کشت جنین جوجه تولید نشده، برای کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند قابل تزریق است.

این داروساز ادامه داد: این واکسن تولید داخل برای بزرگسالان بسیار مناسب بوده و در داروخانه‌ها قابل دسترسی است.

این داروساز با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای هلندی نیز در داروخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: از طرفی واکسن‌های خارجی از مدل ویروس کشته شده بوده و از طرفی در ساخت واکسن ایرانی برای افراد بالای ۱۸ سال، تکنولوژی بهتری به کار رفته است.

شمشیرگران اظهار کرد: از آنجایی که بیماری آنفلوآنزا در کودکان می‌تواند خطرناک باشد حتماً کودکان بالای شش ماهه را واکسینه کنید؛ واکسن گریپ تترا فرانسوی در کودکان بالای شش ماهه و بزرگتر قابل تزریق است.

وی یادآور شد: اینفلووک تترا هلندی در کودکان سه سال و بزرگتر قابل تزریق و در مورد تزریق در کودکان شش ماهه تا سه ساله باید بروشور واکسن از نظر ایمنی تزریق چک شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا