در مصاحبه با خبرنگار شبکه راشاتودی؛ باقری: هدف ایران در مذاکرات با ۱+۴ لغو تحریم های ظالمانه است

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه روسی راشاتودی اعلام کرد: هدف ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه امریکا علیه ایران است .

به گزارش اشکان نیوز به نقل از ایرنا، باقری روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار شبکه راشاتودی در تشریح نتایج سفر هیات ایرانی به بروکسل گفت: هدف ما در مذاکرات با ۱+۴ لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران است،  بر همین اساس ما در خصوص شرایط، اقتضائات و دست یابی به نتایج ملموس با طرف اروپایی گفت و گو کردیم.

معاون وزیر خارجه، پیشرفت در مذاکرات هسته ای را منوط به اراده طرف مقابل برای لغو تحریم‌های غیر قانونی دانست.

باقری در ادامه گفت و گو با راشاتودی، با تاکید بر حق صیانت هر کشور از امنیت خود، توان دفاعی ایران را معطوف بر تامین اهداف دفاعی دانسته و امکان دخالت کشورهای خارجی در این امور را رد کرد.

معاون وزیر خارجه همچنین با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری، مبنی بر تحریمِ تولید، نگهداری یا استفاده از تسلیحات هسته‌ای، فعالیت‌های هسته ای ایران را غیرنظامی و صلح آمیز اعلام کرد.

 باقری در خصوص اتهام زنی رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت که این رژیم تنها دارنده سلاح هسته ای در غرب آسیا است و به همین جهت در جایگاه متهم و نه مدعی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید اجازه بدهد که کشورهای دیگر بر اساس اهداف مغرضانه خود از توان فنی این  آژانس سو استفاده کنند.

باقری در چارچوب برنامه سفر خود به مسکو، با سرگئی ریابکوف  همتای روسی خود و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای و همینطور میخاییل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و گفت و گو کرد.

علی باقری کنی  معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از این سفر دو روزه عصر جمعه مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب در راس هیاتی دیپلماتیک وارد بروکسل شد تا مذاکراتی را که با انریکه مورا هماهنگ کننده جلسات کمیسیون مشترک برجام، در تهران آغاز کرده بود به سرانجام برساند.

باقری در مورد این دیدار در توئیتر نوشت: گفت‌وگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات داشتم. وی افزود: توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

در همین حال اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه گزارش داد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه با ‌مورا در خصوص لغو موثر تحریم ها و پایبندی سایر طرف ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا